خراسان

۶۰۰۰ دانش‌آموز در خراسان‌رضوی امسال از تحصیل بازماندند

علیرضا کاظمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۶۰۰۰ دانش آموز از تعداد ۱۰ هزار دانش آموز درخراسان رضوی که از تحصیل باز مانده بودند نتوانستند برای ابتدای مهر امسال در کلاس درس حضور یابند.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در ابتدای فعالیتی که در راستای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل انجام دادیم ۲۸ هزار کودک شناخته شدند که این تعداد هم اکنون به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از تعداد ۱۰ هزار کودک شناسایی شده باقیمانده که از تحصیل باز مانده بودند امسال ۴۰۰۰ نفر توانستند در مدارس ثبت نام کرده و در ابتدای مهر به سر کلاس رفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه ۶۰۰۰ دانش آموز شناسایی شده دیگر در خراسان رضوی هستند که امسال نیز نتوانستند بر سر کلاس بروند.

کاظمی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیلی که فاقد مدارک هویتی هستند مشخص نیست، خاطرنشان کرد: با تدابیری که در نظر گرفته شده دانش آموزانی که فاقد مدارک هویتی هستند می‌توانند با مراجعه به مراجع ذیربط اقدامات لازم را برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس انجام دهند.

وی بیان کرد: با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری در مورد عدالت آموزشی و بهره‌مندی همه افراد از تحصیل داشته‌اند تمام افرادی که در سن رفتن به مدرسه هستند اعم از اینکه مدارک هویتی دارند و یا ندارند می‌توانند با مراجعه به مراجع ذیصلاح برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا