خراسان

۶۰۰۰ شغل در بخش صنعت خراسان رضوی ایجاد می‌شود‌

 

اشتغال

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی این است که با توجه به تعداد مجوزات صادر شده در ۳ ماهه ابتدایی امسال در خراسان رضوی ۶ هزار شغل به وجود بیاید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس آزاده آژیر عصر امروز در حاشیه نشست خبری روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی در طول سال ۹۵ حدود ۳۰۱ میلیون دلار بوده همچنین تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در طول سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن ۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: تراز تجاری خراسان رضوی در سال ۹۴ حدود ۱۲۵۶ میلیون دلار بوده که در سال ۱۳۷۰ میلیارد رسیده و میزان صادرات در خراسان رضوی نسبت به سال ۹۲ حدود ۳۸٫۴ درصد رشد داشته و از ۵۳۰۳ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۷۰۳۴ میلیون دلار در سال ۹۵ رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: سهم اشتغال بخش صنعت در خراسان رضوی در سال ۹۴ در حدود ۳۰٫۶۵ درصد بوده که در سال ۹۵ به ۳۰٫۸ درصد رسیده است.

آژیر تأکید کرد: هم‌اکنون برای ۱۱۰ طرح نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در خراسان رضوی تسهیلات همراه با یارانه در نظر گرفته شده و همچنین ۴۰۰ فقره تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته شده و علاوه بر این برای برای تجهیز کردن کارگاه‌های فرش دستباف در حوزه مشاغل خانگی نیز درخواست تسهیلات یارانه‌دار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۵ برنامه برای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳ بسته شامل راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام، برش اشتغال استانی و بسته رونق تولید به خراسان رضوی ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه سال ۹۵ در حدود ۱۴۴۰ جواز در خراسان رضوی در بخش صنعت صادر شده که میزان اشتغال آنها ۳۴ هزار نفر و سرمایه‌گذاری آنها ۱۳۳۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه ابتدایی امسال ۳۵۱ فقره جواز تأسیس در خراسان رضوی صادر شده که پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰۰ شغل ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا