خراسان

۶۰۰۰ فرصت شغلی در چارچوب طرح تکاپو در خراسان رضوی ایجاد شد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح تکاپو از ابتدای امسال در رسته فناوری اطلاعات ۶۰۰۰ فرصت شغلی در این استان ساماندهی و ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حمیدرضا روحبخش در گردهمایی فصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه‌های دولتی استان در مشهد افزود: این ۶۰۰۰ فرصت شغلی از طریق طرح‌هایی همچون تاچسی، تامین زیرساخت‌های مسکن مهر، شهرک‌ها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی شتاب‌دهنده در دانشگاه فردوسی برای ورود افراد جویای کار به بازار ایجاد شده است.
وی ادامه داد: دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه استانداری خراسان رضوی با ایجاد یک کارگروه اقدام به بررسی ایده‌ها و طرح‌های جدید برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات کرده است.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت شبکه دولت استانداری خراسان رضوی گفت: هم‌اینک هوشمندسازی خانه مسافر و هوشمندسازی خانه سلامت از دیگر موارد طرح تکاپو در رسته فناوری اطلاعات است که توسط این اداره پیگیری می‌شود.
وی همچنین فناوری اطلاعات را زیرساخت زیرساخت‌ها توصیف و بیان کرد: IT می‌تواند تحول‌زا باشد لذا مدیران این بخش در دستگاه‌های دولتی باید مورد توجه قرار گرفته و دیده شوند. هدف IT این است که خدمت‌رسانی سهل و آسان دولت به مردم به صورت الکترونیکی و در قالب اینترنت یا دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.
روحبخش توسعه شبکه دولت و برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در ۸ شهر خراسان رضوی را از جمله اقدامات مهم دولت یازدهم در عرصه فناوری اطلاعات عنوان کرد.
احمدعلی اخلاقی، رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت خراسان رضوی، نیز در این نشست گفت: این دفاتر تلاش می‌کنند با ارائه خدمات الکترونیکی بین مردم و مدیران دولتی ارتباط ایجاد کنند. در کنار تلاش استانداری خراسان رضوی مدیران کل نیز باید سعی کنند خدمات خود را الکترونیکی کرده و در اختیار مردم قرار دهند.
وی افزود: دفاتر خدمات پیشخوان با ارائه خدمات اطلاعاتی در ۲۰۰ نقطه شهر به مردم پل واسط مردم و دستگاه‌ها هستند. با مقاومت برخی مدیران در پذیرش نقش IT در ارائه خدمات روبه‌رو هستیم. تغییر باور مدیران نسبت به IT موجب ارائه خدمات به مردم به ساده‌ترین روش خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا