مشهد

۶۰۰ واحد صنعتی چوب مشهد به شهرک جدید صنعتی چوب کلات انتقال می‌یابد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: فرآیند اخذ مجوزهای راه‌اندازی شهرک صنعتی چوب در کلات کمی زمان برد ولی محوطه‌سازی شهرک انجام گرفته و برنامه ما این بود که ۶۰۰ واحد صنعتی چوب که خود متقاضی هستند، در آنجا به عنوان شهرک چوب مستقر شوند.
علی رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: حدود ۶۰۰۰ واحد تولیدی چوب در سطح شهر مشهد داریم که این واحدها به صورت پراکنده فعال بود و هم‌افزایی نداشته ونمی‌توانستیم آن‌ها را تقویت کنیم. با این حال ما به دنبال صادرات محصولات چوب خود به خصوص در بازارهایی که نیاز دارند، بودیم و از این جهت باید صنعت چوب استان تقویت می‌شد.
وی با بیان اینکه ما به دنبال تقویت و هم‌افزایی در توسعه فعالیت تشکل‌های فعال در حوزه چوب بودیم، بیان کرد: در این راستا یک شرکت فعال در حوزه صنعت چوب از بخش خصوصی وارد کار شد و محوریت کار را بر عهده گرفت. همچنین ما برای متمرکز کردن شهرک صنعتی چوب مشهد موفق به اخذ چند مجوز برای استقرار این صنایع در شهر کلات از سازمان‎ها و ادراتی مانند اداره کل محیط‌‌‌‌ زیست استان و… و همچنین نهادهایی در سطح ملی شدیم.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این فرآیند کمی زمان برد ولی به هر حال در سال گذشته این مجوزها اخذ شد و محوطه‌سازی شهرک انجام گرفت. برنامه ما این بود که ۶۰۰ واحد صنعتی چوب که خود متقاضی هستند، در آنجا به عنوان شهرک چوب مستقر شوند.
رسولیان در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون ۱۰۷ شرکت برای استقرار در آن شهرک با ما قرداد امضا کرده‌اند، تصریح کرد: انتظار ما این است هر چه زودتر اقدامات اجرایی و عملیاتی را سرعت بخشیم تا بتوانیم یک شهرک خوب و کارآمدی را برای حوزه چوب در کلات مستقر کنیم. این شرکت به ما قول داده طی مدت یک هفته برنامه مشخص عملیاتی خود را ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا