خراسان

۶۰ مجوز “مرکز مشاوره پرستاری” در استان خراسان‌رضوی اعطا شده است

به مناسبت روز پرستار

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خراسان‌رضوی ۶۰ مرکز مشاوره مجوز دریافت کرده‌اند که ۲۲ مرکز فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد‌حسن عزتی ظهر امروز در همایشی به مناسبت روز پرستار در تالار ابن سینا مشهد اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی ۴ هزار و ۵۳۶ پرستار در بیمارستان‌های دانشگاهی مشغول به کار هستند و در  بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز هزار و ۸۷۰ پرستار فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بیمارستان‌های دولتی بهازای هر تخت ۰٫۹ و در بیمارستان‌های بخش خصوصی ۰٫۷ پرستار به ازای هر تخت وجود دارد و برای این که به میزان استاندارد برسیم باید به تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دانشگاهی نیرو استخدام کنیم.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای کمبود نیرو در استان اقداماتی نظیر افزایش اضافه کار، تمدید پرسنل طرحی و به‌کارگیری دانشجویان سال آخر را انجام داده‌ایم. ۱۰ هزار نفر کمک پرستار در کشور تربیت می‌شوند که از این میزان ۳۰۰ نفر در شهر مشهد در حال گذراندن مراحل پایانی دوره خود هستند.

عزتی با بیان این که در مشهد پرستار بیکار نداریم، بیان کرد: امسال ۳۶۷ پرستار جذب کرده‌ که در حال جذب این نفرات هستیم. تعداد هزار و ۲۰۰ نفر کمک بهیار داریم و ۹۰۰ نفر دیگر نیاز داریم. به‌ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز مشاوره در منزل پرستاری باید وجود داشته باشد چراکه این مراکز زمان بستری را کوتاه، عفونت را کاهش و هزینه‌های درمانی را کم می‌کند. در استان ما ۶۰ مرکز مشاوره مجوز دریافت کرده‌اند که ۲۲ مرکز فعال هستند که از این تعداد ۱۸ مرکز در مشهد و مابقی در شهرستان‌های استان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + ده =

دکمه بازگشت به بالا