مشهد

۶۰ میلیارد تومان اعتبار به فضاآرایی بافت پیرامون حرم رضوی اختصاص یافت

محفل جزخوانی در حرم امام رضا(ع)

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به فضاآرایی بافت پیرامون حرم رضوی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمید ضمیری ظهر امروز در نشست صمیمی رابطین دادگستری در شورای اجتماعی محلات منطقه ثامن که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات انجام شده توسط این شورا تاکنون نتایج پرخیر و برکتی داشته و سبب کاهش وقوع جرم در این منطقه شده است، اظهارداشت: در 2 سال اخیر شاهد تغییر رویه در امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ثامن هستیم و این رویه مبتنی‌بر انجام امور حوزه مذکور بر پایه «مشارکت مردمی» و «مردمی کردن» آنهاست.

ضمیری با اشاره به موفقیت شهرداری ثامن در جلب مشارکت‌های مردمی و همکاری مردم با این نهاد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی- اجتماعی، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از فعالیت‌‌ها مردمی بوده و مردم محوریت اصلی آن بوده‌اند ولی متاسفانه این مهم در شرایط کنونی در قالب توقع از دولت و نهادهای دولتی نمود پیدا کرده است.

وی برنامه‌ای را دارای ارزش دانست که مردم پای کار آن باشند و تصریح کرد: مردم محوری کردن فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی از جمله برنامه های شهرداری ثامن است و در همین راستا انجام اموری از قبیل برپایی نماز، تبلیغات محیطی و … به معتمدین و کسبه بازار سطح منطقه واگذار شده است.

ضمیری با بیان اینکه بالغ‌ بر سه سال است که از زائران بارگاه منور رضوی نظرسنجی به‌عمل می‌آید و روند رفع نیازها و ارائه خدمات به این عزیزان برپایه همین نظرسنجی‌ها انجام می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های شهرداری منطقه ثامن در سال 95 براساس نیازهای مردم در حال اجرا است و بر این اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ثامن در ادامه خاطرنشان کرد: بافت پیرامونی حرم رضوی باید به‌گونه‌ای باشد که سرشار از حال و هوای معنوی شود و در همین زمینه رویه‌های مناسبی مثل بهره‌گیری از حواس پنجگانه و جلوه‌های سمعی بصری در نظر گرفته شده و 60 میلیارد تومان اعتبار نیز به آن اختصاص یافته است.

ضمیری با بیان اینکه منطقه ثامن نیازمند توجه بیشتر مسئولان و مدیران مرتبط است، عنوان کرد: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در این منطقه سبب شده که مهمترین و مقدس ترین نقطه مشهد باشد و از همین رو مسئولان ذی‌ربط باید برای پیشبرد اهداف و تعالی بافت پیرامونی حرم رضوی گام بردارند.

در ادامه این جلسه، سید امیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را یک معضل و مشکل می‌دانیم و تلقی ما ‌آن است که نباید به این موضوع به‌عنوان ناهنجاری و تخلف نباید نگاه کرد، اظهار داشت: از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف، باید به نحو احسن استفاده کنیم تا ما را به اهداف سازنده خود برسانند.

وی با اشاره به اینکه صرف کار پژوهشی کارساز نبوده و این پژوهش‌‎ها باید تبدیل به کار و کاربردی شوند، گفت: شهرداری منطقه ثامن در زمینه پیشگیری از جرم اقدامات بسیار خوبی انجام داده که سبب پایین آمدن آمار تخلفات در این‌ منطقه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا