خراسان

۷۰۰ پروژه آموزشی با کمک خیران در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

افتتاح مدرسه و پژوهش سرای ثابت - مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: در سه سال گذشته با حمایت‌های دولت و کمک خیران ۷۰۰ پروژه آموزشی و مدرسه در قالب چهار هزار کلاس درس جدید به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس  و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: نقش خیران در توفیات حاصل شده تعیین کننده بوده است.

وی با تقدیر از نگاه ویژه دولت به مقوله آموزش، پرورش و تامین زیرساخت‌های آن در اقصی نقاط کشور گفت: در سه سال گذشته با حمایت‌های دولت و کمک خیران، 700 پروژه آموزشی و مدرسه در  قالب چهار هزار کلاس درس جدید به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که سهم مشارکت خیران در این حوزه 30 درصد بوده است، افزود: افراد خیر با اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پروژه‌های مدارس استثنایی استان، مشارکتی 80 درصدی در این بخش داشته‌اند.

رشیدیان ادامه داد: مدارس عشایری استان نیز در این مدت از 110 مدرسه به 202 مورد افزایش یافته و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان امسال 45 کانکس به همین منظور تحویل شود.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که در مقایسه با سال گذشته 10 هزار نفر رشد دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که از این تعداد 125 هزار نفر دانش آموز کلاس اول هستند، خاطرنشان کرد: 88 هزار معلم که هزار و 900 نفر آنان نیز جدیدا به جرگه معلمان پیوسته‌اند و فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان استان می باشند، عهده‌دار تربیت فرزندان و دانش آموزان هستند.

وی تصریح کرد: به همین منظور و با همت آموزش و پرورش هزار و 250 مدرسه در قالب 52 هزار کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان آماده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا