خراسان

۷۰۵ فقره جواز تاسیس صنعتی در ۵ ماه نخست امسال در خراسان‌رضوی صادر شد

راضیه علیرضایی

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در ۵ ماهه سال جاری تعداد ۷۰۵ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۲۳۲۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۱۶۹۷۰ نفر صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس،به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان‌رضوی, راضیه علیرضایی اظهار داشت: تعداد مجوزهای طرح‌های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد، ۱۵ درصد و از نظر اشتغال، ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح‌های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش محصولات غذایی و آشامیدنی بوده که ۴۳۱۰ میلیارد ریال (۱۹ درصد) از کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.

علیرضایی تصریح کرد: در حال حاضر خراسان‌رضوی با ۲۹۲۷ طرح صنعتی فعال و سرمایه‌گذاری حدود ۲۹  هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۹۰ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان‌های اصفهان، یزد و مازندران رتبه چهارم و از حیث سرمایه‌گذاری در جایگاه هشتم (بعد از استان‌های بوشهر، خوزستان، کرمان،  هرمزگان، اصفهان ، فارس و یزد) قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ۶ درصد تعداد طرح‌ها ، ۴٫۵ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۵٫۵ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 5 =

دکمه بازگشت به بالا