مشهد

۷۰ میلیارد تومان در پروژه‌های آبفای حاشیه شهر مشهد هزینه شده است

نخعی راد

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: ۷۰ میلیارد تومان از سال ۹۳ تا کنون در پروژه‌های آب و فاضلاب حاشیه شهر مشهد مقدس هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس علی اصغر نخعی‌راد ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای شهر مشهد در سال 93 به آب و فاضلاب این اجازه را داده بود که سهم تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات را برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب دریافت کرده و درآمد ناشی از آن را در مناطق محروم هزینه کند و تاکنون از محل آن 60 میلیارد تومان درآمد ایجاد شده و در ازای آن نیز 70 میلیارد تومان در حاشیه شهر برای طرح‌های آبرسانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: آمارهای کنونی نشان از این دارد که 70 درصد از مشترکان آب در مشهد ماهانه 15 هزار لیتر آب مصرف کرده که بابت تبصره 3 حدود 1500 تومان پرداخت می‌کنند. البته این میزان به تناسب بالاتر رفتن مصرف افزایش یافته و در برخی از موارد به 10 هزار تومان نیز می‌رسد.

در این جلسه با کلیات تبصره 3 موافقت شده اما روی آن تغییراتی صورت گرفت. به‌عنوان مثال طبق مصوبه سال 93 سطوح درآمدی یک، 2 و 3 حدود 425 هزار تومان برای انشعاب آب و 300 هزار تومان برای فاضلاب و در سطوح درآمدی 4 و 5 حدود 300 هزار تومان برای انشعاب آب و 210 هزار تومان به عنوان تبصره 3 دریافت شود.

همچنین در این مصوبه قید شده افرادی که بیش از 5000 لیتر مصرف آب در ماه دارند به ازای هر لیتر اضافه بین 2 تا 7 ریال به عنوان حق مصوبه 3 پرداخت کنند و شرکت آب و فاضلاب نیز این اختیار را داشت که تا سال 98 این مبالغ را 5 درصد افزایش دهد که این میزان در جلسه علنی به 15 درصد تقلیل یافته و همان میزان به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا