خراسان

۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی خراسان رضوی اختصاص می‌یابد

شهرک صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مسعود اصغریان شامگاه شنبه در نشستی مشترک در شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از ارائه 750 میلیارد تومان تسهیلات جدید به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان خبر داد.

وی بیان کرد: در گذشته داشتن  اقساط معوق یا چک‌های برگشتی مانع دریافت وام توسط واحدهای صنعتی می‌شد اما در طرح جدید این مشکلات برطرف شده، میزان کل تسهیلات در کشور 16 هزار میلیارد تومان است و سقف تسهیلات استان 750 میلیارد تومان است که باید دید توانایی جذب در استان چقدر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: دولت 5 درصد سود این تسهیلات را به صورت یارانه به واحدهای صنعتی پرداخت می‌کند زیرا سیاست وزارت صنایع بر حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نیمه فعال است.

اصغریان در مورد شرایط دریافت این تسهیلات گفت: اشتغال کمتر از 100 نفر (واحدهای صنعتی کوچک و متوسط)، وجود بازار مناسب برای کالای تولید شده، قابلیت رقابت کالا از جمله شرایط لازم است تا در کوتاه مدت این واحدها به بهره برداری برسند.

اصغریان در زمینه سه درصد مالیات بر ارزش افزوده که از واحدهای صنعتی اخذ می‌شود بیان کرد: امروز این مالیات به شهرداری اختصاص می یابد در حالی که شهرداری هیچ گونه خدماتی در شهرک‌های صنعتی ارائه نمی‌دهد و حتی بابت دفن زباله‌ها از شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: امیدواریم با اختصاص بخشی از این درآمد مالیاتی در برنامه ششم توسعه، ما بتوانیم امر تامین زیر ساخت‌هایی چون آب، برق، گاز، آسفالت، فضای سبز، ساخت تصفیه خانه و سیستم لوله کشی برای استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز را به نحو احسن ادامه داده و تکمیل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا