خراسان

۷۵ درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف خراسان‌رضوی “حقوقی” است

شورای حل اختلاف

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خراسان‌رضوی گفت: پرونده‌های رسیده به شورای حل اختلاف خراسان‌رضوی غالبا حقوقی بوده که ۷۵ درصد از پرونده‌ها را شامل می‌شود و مابقی پرونده‌ها کیفری هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود رفسنجانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال ۹۵، ۲۶۳ هزار ۳۹۸ پرونده در خراسان‌رضوی رسیدگی و مختومه اعلام شد، این تعداد پرونده مختومه از تعداد ۲۶۴ هزار و ۲۹۶ پرونده دریافت‌ شده در شعب شوراهای اختلاف در استان است و از تعداد پرونده‌های دریافتی نیز در سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۸ پرونده به صلح و سازش منجر شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ نیز در مدت ابتدایی سه ماهه اول سال تعداد ۵۹ هزار و ۴۰ پرونده از ۶۱ هزار و ۲۲ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خراسان‌رضوی با بیان این‌که به‌طور متوسط در هر شعبه در مشهد و شهرستان‌ها ۱۱ و ۵۰ پرونده رسیدگی می‌شود، گفت: پرونده‌های رسیده به شورای حل اختلاف بیشتر حقوقی بوده که ۷۵ درصد از پرونده‌ها را شامل می‌شود و مابقی پرونده‌ها کیفری هستند.

رفسنجانی اظهار داشت: ۴۶۷ شعبه حل اختلاف در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۹۸ شعبه شهری و ۱۶۹ شعبه روستایی است و ۴۶ درصد از پرونده‌های دستگاه قضایی استان در شورهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا