ایران

۸۰ درصد منابع بانک انصار مصرف شده است

مدیرعامل بانک انصار

مدیرعامل بانک انصار گفت: هم اکنون نسبت مصرف منابع بانک انصار بیش از ۸۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس آیت‌الله ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات هتل آرمان برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۶ سال است که مجموعه انصار در قالب شخصیت حقوقی بانک فعالیت می‌کند و در واقع یک شرکت سهامی عام است که اوراق آن از طریق بورس به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر سهامدار و ۱۱ میلیون نفر مشتری این بانک هستند و این مجموعه خود را متعلق به مردم دانسته و با شیوه‌ای انقلابی و با رعایت فقه اسلامی سعی در ارائه خدمات مالی به آحاد مردم دارد.

 مدیرعامل بانک انصار تأکید کرد: شفاف‌ترین نماد بورسی ایران متعلق به بانک انصار بوده و در حوزه سلامت اداری نیز به عنوان دستگاه ناب شناخته شده است.

ابراهیمی با اشاره به دستور کارهای اساسی که در بانک انصار وجود دارد، اظهار داشت: کمک به تولید به ویژه بخش کوچک و متوسط، ارائه کارت شهروندی، طرح خاتم برای حمایت از تولید ایرانی و سایر مواردی از این دست از جمله اقداماتی هستند که بانک انصار برای حمایت از تولید و اشتغال ایرانی در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: همچنین اقداماتی برای بهبود وضعیت جامعه مستمندان و محرومیت زدایی انجام شده که شامل مدرسه سازی، آموزش برای اشتغال و سایر مواردی از این دست می‌شود.

مدیرعامل بانک انصار در ارتباط با وضعیت بانک انصار در بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی در کشور ما مساعد نبوده و برخی از بانک‌ها نیز دچار ریزش شاخص سهام خود شده‌اند به همین علت سهام بانک انصار نیز دچار مشکلاتی شده اما این مجموعه توجه و تمرکز آنچنانی روی نماد بورس خود ندارد زیرا سهامداران آن بیشتر مردم و از طبقه متوسط هستند که علاقه زیادی به این موضوعات نداشته و تنها به وضعیت سوددهی بانک توجه دارند.

ابراهیمی تصریح کرد: در واقع باید با صراحت گفت که مجموعه بانک انصار تنها برای خدمت به مردم تأسیس شده و به دنبال دلال بازی‌های بازار بورس و اوراق بهادار نیست.

وی با اشاره به مصرف بخش زیادی از منابع در بانک انصار، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد منابع جذب شده در بانک مصرف شده و میزان معوقات این بانک نیز ۴٫۷ درصد است.

مدیرعامل بانک انصار با بیان اینکه ۲ طرح تحول در بانک انصار برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح تا پایان سال ۹۴ بوده که بیشتر به انسجام درون سازمانی پرداخته است اما بخش دوم این حوزه در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ اجرایی می‌شود که تمرکز آن بر روی تحول با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که برای بانک انصار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این برنامه‌ها تا پایان ۹ ماهه امسال در تمام بانک حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

وی بیان کرد: کارت تسهیلاتی با سود ۱۵ درصد برای خرید کالای ایرانی در بانک انصار در نظر گرفته شده که می‌تواند به بخش تولید کمک دهنده باشد و علاوه بر این در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بیش از ۷۰ درصد تسهیلاتی که در بانک انصار اعطا شده در راستای حمایت از تولید بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا