خراسان

۸۳۴ فقره جواز تأسیس در ۷ ماهه سال ۹۵ در خراسان رضوی صادر شد

 

راضیه علیرضایی

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۷ ماهه امسال تعداد ۸۳۴ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار و ۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار و ۴۰۹ نفر صادر شده است.

به گزارش  روابط عمومی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی راضیه علیرضایی اظهار داشت: تعداد مجوزهای طرح‌های صنعتی صادره استان در ۷ ماهه سال ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۳ درصد و از نظر  اشتغال و سرمایه‌گذاری به ترتیب  ۱۰ درصد و ۹۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در ۷ ماهه سال ۹۵، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری  در طرح‌های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ساخت فلزات اساسی  بوده که ۲۸ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال, معادل ۳۴ درصد از تمام سرمایه‌گذاری استان را به خود اختصاص داده است.

علیرضایی تصریح کرد: هم اکنون خراسان رضوی با دارا بودن بیش از ۷۳۰۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۱۹۲ هزار نفر، از نظر تعداد در رتبه چهارم ، از نظر اشتغال در رتبه سوم و از حیث سرمایه‌گذاری در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ۷٫۵ درصد تعداد طرح‌ها , ۵٫۴ درصد سرمایه‌گذاری تمام کشور و ۶٫۹ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی مربوط به استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا