خراسان

۸ شرکت گردشگری سلامت مجاز در خراسان رضوی فعال شده‌اند

علی رسولیان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در جلسه توریست درمانی با محوریت گردشگری سلامت اظهار داشت: هم اکنون هشت شرکت فعال در حوزه گردشگری سلامت در استان مجوز دریافت کرده و فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در این راستا ۱۲ بیمارستان هم تاکنون مجوزهای گردشگری سلامت را دریافت کرده و در این حوزه خدمات درمانی لازم را به گردشگران این حوزه ارائه می‌کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: این استان هم به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و هم از نظر ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان و سلامت از اهمیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری سلامت برخوردار است. در این راستا تلاش بر آن است تا ضمن  بررسی موانع و مشکلات این بخش در جهت تسهیل حضور گردشگران سلامت و ارائه خدمات درمانی به آنان اقدام شود.

وی با اشاره به وجود گردشگران مسلمان از کشورهای مختلف عربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه گفت: آنان از حوزه درمان ما با توجه به توان و تخصص و امکانات خوب استان بهره می‌برند و تلاش ما هم ارائه خدمات با کیفیت به آنان است.

 مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در این راستا تلاش بر آن است تا حوزه گردشگری سلامت در استان به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی و تامین ارز تقویت شود.

رسولیان ادامه داد: در این راستا نیاز است در سطح ملی هم به استان نگاه ویژه و جدی‌تری شود و راهبرد ملی در حوزه گردذشگری سلامت اتحاذ شود و جایگاه خراسان رضوی هم در این بخش پررنگ دیده شود.

 وی هماهنگی بین شرکت‌ها و بیمارستان‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت را به منظور شناسایی بازارهای ورود و تبلیغات لازم و جذب گردشگر مهم و ضروری خواند و گفت: در این راستا باید راهنمایان تورهای گردشگری را در این موضوع آموزش داده و ساماندهی کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: همه  تاکید ما بر آن دارند که نوع خدمات باید ویژه و کیفی و زنجیره‌ای کامل باشد به گونه‌ای که از مبدا تا مبدا یعنی از حرکت گردشگر از کشورش تا انجام مراحل مختلف و امور درمانی تا بازگشت به مبدا و موطن‌اش را پوشش داده تا گردشگر دغدغه‌ای نداشته باشد.

رسولیان افزود: در این زنجیره کامل از مبدا تا درمان و خدمات بعد درمان مدیریت شود تا در این بخش توسعه مناسب و فعالیت لازم را داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا