خراسان

۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش صنعت به خراسان رضوی اختصاص یافت‌

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی:

فیروز ابراهیمی

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه صنعت رخ داده و وزارت صنایع ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای استان‌های کشور به تناسب ظرفیت تولید در نظر گرفته که سهم خراسان‌رضوی از این تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید حسن حسینی ظهر امروز در نشستی خبری با موضوع تشکیل کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط که در خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امضای تفاهم نامه مشترک خانه و سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای عارضه یابی علمی برای ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی نماد اعتماد دستگاه دولتی به بخش خصوصی و تعامل با بخش خصوصی به عنوان دست توانمند دولت برای حل مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: سال 95 با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با همکاری وزیر صنایع اتفاق خوبی است که در راستای عملیاتی شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد و پرهیز از شعاری ماندن این مسئله موثر است که برای تحقق این امر مسائل بوروکراسی و رفتاری باید اصلاح شود.

حسینی با اشاره به اینکه باید برای محصولات خود بازار فراملی پیش‌بینی کنیم گفت: به عنوان مثال در مورد لبنیات تعداد واحدهای صنعتی ما می‌تواند تمام نیاز کشور را تامین کند بنابراین دولت باید تمام امکانات خود را بسیج کند برای بازارهای فراملی که در این راستا در خردادماه هیئتی به مدیریت وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهایی نظیر فنلاند و سوئد برای جذب بازار خارجی سفر می‌کنند در واقع پرداخت یارانه به اشتغال پایدار میسر نمی‌شود و باید تولید را گسترش داد.

در ادامه فیروز ابراهیمی دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی درباره دلیل انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: به لحاظ اقتصادی کشور ما دارای منابع محدودی است که باید به صورت مناسب توزیع شود در واقع مشکلات عرصه صنعت ما فقط مشکلات مالی نیست و بحث‌های مدیریتی و تکنولوژی هم شامل می‌شود که نیازمند عارضه یابی است.

وی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه صنعت رخ داده و وزارت صنایع 16 میلیارد تومان تسهیلات برای استان‌های کشور به تناسب ظرفیت تولید در نظر گرفته که سهم خراسان رضوی از این تسهیلات 900 میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا