خراسان

۹۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای متروی مشهد- گلبهار- چناران اختصاص یافت

اخبار کوتاه

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: امسال ۹۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای متروی مشهد- گلبهار- چناران اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، هومن گریوانی با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور در سال ٩۴ به شهر جدید گلبهار اظهار داشت: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شهرهای جدید سبب شتاب بخشیدن به روند توسعه این شهرها شده است.

وی افزود: در سال جاری علاوه بر اهتمام خاص به تکمیل و واگذاری مسکن‌های مهر، اعتبار ٧ میلیارد تومان برای احداث ۶ باب مدرسه، ۶ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب شهری گلبهار و ٩� میلیارد تومان اسناد خزانه برای متروی مشهد- گلبهار- چناران اختصاص یافته است.

گریوانی ادامه داد: در سال گذشته نیز اعتباری بالغ بر ٢� میلیارد تومان برای روشنایی معابر شهری گلبهار اختصاص یافت.

اجرای طرح رایگان تنظیم موتور خودروهای حمل و نقل بار سبک

سخنگوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از اجرای طرح رایگان تنظیم موتور خودروهای حمل و نقل بار سبک در هفته هوای پاک خبر داد.

سید مهدی کمالی گفت: آلودگی هوا بحران جدی کلان شهرهای کشور و از جمله مشهد است که باید برای حل آن به سراغ تجربه‌های موفق رفت.

وی افزود: در این راستا به مناسبت هفته هوای پاک طرح رایگان تنظیم موتور خودروهای حمل و نقل بار سبک از ۲۷ لغایت ۳۰ دی ویژه خودروهای باری دارای پروانه از سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اجرا می شود.

سخنگوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد در خصوص جانمایی نمایندگی‌های منتخب برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: نمایندگی ۳۰۲۱ ایران خودرو واقع در بولوار شهید عباسپور، بولوار شهدای تاکسیرانی، جنب جایگاه CNG و نمایندگی ورزنده سایپا واقع در خیابان گاراژدارها، کوشش۳۲ مراکز مجری این طرح می باشند که ناوگان تحت پوشش می‌توانند در مدت مذکور به مکان‌های یاد شده مراجعه کنند.

به کارگیری۱۵۶ دستگاه اتوبوس جدید از سال گذشته تاکنون

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد ۱۵۶ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی مشهد شده است.

علی اصغر نیشابوری با بیان این مطلب به مناسبت بیست و نهم دی ماه روز ملی هوای پاک اظهار کرد: علاوه بر ۱۵۶ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۳ که سال گذشته وارد چرخه سرویس دهی شد امسال تعداد ۱۱۲ دستگاه اتوبوس جدید یورو ۳ خریداری و تحویل سازمان اتوبوسرانی شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به انجام آنالیز روغن برای تمامی دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: آزمایش تست soot برای تمامی اتوبوس‌های دارای احتراق ناقص و دودزا انجام می گردد و اتوبوس‌های دودزا متوقف و دودزایی آنها رفع می گردد.

نیشابوری به اعزام۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۲ مینی‌بوس از ناوگان سازمانی و خصوصی اشاره کرد و توضیح داد: این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها که عمر بالای ۵ سال را دارند به مراکز معاینه فنی اعزام شدند و برچسب معاینه فنی دریافت کردند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۵۴ دستگاه مینی‌بوس از ناوگان تحت نظارت در سرویس مدارس، سرویس کارخانجات وادارت و… به مراکز معاینه فنی اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به خاموش کردن اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خطوط در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: سرویس‌های دوره‌ای و میان دوره‌ای به صورت مرتب برای ناوگان انجام می‌شود و سلامت خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نیشابوری با اشاره به انعقاد خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس دو درب از شرکت پیشرو دیزل ادامه داد: علاوه بر این، قرارداد خط ۳ BRT تصویب و ابلاغ شده است و اجرای آن سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سامانه هوشمند AVL و AFC به کارگیری شدند، گفت: این سیستم‌ها به منظور کنترل و نظارت بر ناوگان و اعلام زمان رسیدن دقیق اتوبوس‌ها به ایستگاه و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی خریداری و به کارگیری شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا