خراسان

۹ درصد مبتلایان به دیابت در کشور ساکن خراسان‌رضوی هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس:

دیابت

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: ۹ درصد مبتلایان به دیابت در کشور ساکن خراسان رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس حمیدرضا بهرامی عصر امروز در مراسم هفته سلامت که در تالار ابن‌سینا برگزار شد، اظهار داشت: تعداد تمام افراد مبتلا به دیابت در کشور حدود 5 میلیون نفر بوده و پیش بینی می‌شود که تعداد مبتلایان به این بیماری از هر10  نفر یک نفر در سال 1386 به یک نفر در 7 نفر در سال 1404 برسد.

وی در ارتباط با علل بروز بیماری دیابت در افراد، تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی، فشار خون، رژیم غذایی نامناسب و استفاده بیش از حد از قند و شکر و اضطراب از عوامل اصلی ابتلا به دیابت است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شعار غلبه بر دیابت که برای امسال انتخاب شده، تأکید کرد: بیش از 40 میلیارد تومان از بودجه بخش درمان در کشور به طور سالانه صرف مبارزه با دیابت می‌شود و این در حالی است که می‌توان به راحتی با اقدامات پیشگیرانه از بروز آن جلوگیری کرد.

وی بی‌اطلاعی افراد از بیماری دیابت را مهم‌ترین مشکل در حوزه درمان آن دانست و بیان کرد: کنترل قند خون، ورزش و استفاده از راهکارهای مقابله با استرس از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در کنترل دیابت مؤثر باشد.

اتمام طرح چراغ راهنمای سلامت تا پایان سال 95 در خراسان رضوی

محمدرضا صابری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در ادامه این مراسم در سخنانی اظهار داشت: تا پایان سال 95 چراغ راهنمای سلامت بر روی تمام محصولات غذایی در خراسان رضوی نصب شده و به‌مصرف کنندگان در حوزه آگاهی در مورد ویژگی‌های تغذیه‌ای تولیدات غذایی بسیار کمک دهنده است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 94 در خراسان رضوی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیمی از مواد غذایی در خراسان رضوی به برچسب چراغ راهنمای سلامت مجهز شده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارزش غذایی محصولات با استفاده از برچسب چراغ سلامت با سه رنگ سبز، زرد و قرمز به مصرف‌کننده نشان داده شده و نشان‌دهنده میزان کم، متوسط و زیاد موادی مانند قند، نمک، پروتئین، چربی و دیگر مواردی از این قبیل در محصول غذایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا