مشهد

‌فعالیت مجدد زیرزمینی فروشندگان تاناکورا در مشهد‌مقدس

لسان طوسی

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: قرار بر این شده که بازدیدهای هفتگی برای پیشگیری از کهنه فروشی از واحدهای صنفی پوشاک مشهد مقدس انجام شود.

مهدی لسان‌طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد این هستیم که برخی از فروشگاه‌ها به‌صورت مجدد به فروش لباس‌های مستعمل  یا در اصطلاحی عامیانه تاناکورا روی آروده‌اند.

وی ادامه داد: البته برخورد جدی با این افراد سال‌های قبل انجام شده که سبب شد تعداد زیادی از آنها محصولات دست دوم خود را جمع آوری کنند اما پس از قطع بازرسی‌ها مجددا فعالیت آنها آغاز شده است.

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد مقدس با بیان اینکه هم اکنون 30 فروشگاه در این شهر اقدام به فروش تاناکورا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ها بین 20 تا 50 درصد اجناسشان دست دوم بوده و باید برای فروش آنها اقدامات عاجلی را انجام دهند.

لسان طوسی با تأکید بر تأثیر مستقیم نظارت نیروی انتظامی در این حوزه، بیان کرد: در بخش بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای جمع آوری افرادی که در این حوزه فعالیت دارند مقرر شده که به صورت هفتگی و موردی برخوردهای قهری انجام شود تا افراد دیگر مبادرت به این امر نداشته باشند.

وی بیان کرد: اگر فردی برای واحد صنفی خود اقدام به خرید لباس‌های دست دوم کرده باشد تا بتواند آنها را به فروش برساند مطابق قانون با وی  برخورد می‌شود زیرا هم اکنون خرید این اجناس برای توزیع غیرقانونی است و فروشندگان ملزم به ارائه فاکتور خرید اجناس نو در زمان بازرسی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا