مشهد

‌واکنش شهردار مشهد به بازداشت معاون پارلمانی شهرداری / با فعالیت بازرگانی شهرآرا مخالف بودم

شهردار مشهدمقدس امروز در نشست خبری خود در مورد مسائلی همچون اتفاقات موسسه شهرآرا و شهرداری منطقه ثامن مشهد توضیحاتی داد.

محمدرضا کلائی ظهر امروز در نشستی خبری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهدمقدس اظهار داشت: امروز سالگرد صدور حکم شهردار مشهد بنده است در ابتدای شروع کارم در به عنوان شهردار مشهد راهبردهایی  برای مدیریت شهری تعریف کردیم.سروسامان دادن به وضعیت مالی شهرداری و تصفیه بدهی‌های شهرداری اولین اقدام بود.

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه تعریف پروژه‌های زیرساختی محور بعدی بود اولین پروژه در اسفندماه ساخت تقاطع غیر هم سطح آیت الله هاشمی بود افزود: ۵۰ محور اصلی مدیریت شهری تا ۱۴۰۰ را در دستور کار قرار دادیم. که در ۶ماه دوم به عملیاتی کردن آنها پرداختیم.محور اول، بسته تقاطع های غیر هم سطح زیرگذر و روگذرها بود ۱۱ تقاطع را در دست گرفتیم.

کلائی عنوان کرد: ظرف یک ماه آینده احداث تقاطع غیرهم‌سطح مصلی آغاز می‌شود. با احداث این تقاطع از حرم مطهر دسترسی دوم به بهشت رضا مهیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع بین هم‌سطح آزادگان که میدان نمایشگاه فعلی را با ورودی آزادراه مشهد چناران قوچان در دستور کار ماست.
با اجرای این تقاطع ترافیک ورودی به مشهد از سمت قوچان کاهش می‌یابد.

منطقه مرکزی شهر مشهد به شبکه مترو باید متصل شود

شهردار مشهدمقدس گفت: در پایان سال ۹۶ هر کیلومتر مترو در مشهد ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه در برداشت، این درحالی است که در پایان ۹۷، ۷۴۰ میلیارد تومان، بیش از سه برابر هزینه شده است.

کلائی ادامه داد: در بافت پیرامون حرم‌مطهر ۲۵ سال است که پروژه آغاز شده است. تصمیمات در این زمینه گرفته شده که نه می‌توان پذیرفت نه می‌توان رد کرد.۲۹۲ پروژه در آنجا داریم که مشکل‌دار است. امیدواریم بافت را به هویت اصلی خودش برگردانیم.

بزرگترین پارک سرپوشیده خاورمیانه در مشهد احداث می‌شود

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در محور عامل از شهرسازی تدوینی استفاده خواهد شد گفت:محور آبکوه و قلعه وکیل آباد، کارگزاران فقط تملک کردند.پلاک۱۷۶ چهل بازه و برخی از اراضی بزرگ مقیاس، باید تعیین تکلیف شود.

کلائی گفت: برنامه جامع شفافیت و مبارزه با فساد در دستور کار است. در این زمینه زیرساخت‌های الکترونیک فراهم شده است. پایان آذر ماه گزارش کار از همکاران می‌گیریم.پروژه اجرایی‌کردن منشور حقوق شهرنشینی و شهری برای همگان، یکی دیگر از محورهای اولویت‌دار است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پارک سرپوشیده خاورمیانه در اراضی آبشار دو، در پارک سی هکتاری میدان تیر ایجاد خواهد شد تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم در همه نقاط شهر، موضوع آبگرفتگی را برطرف کنیم.در این راستا ۵۲ نقطه در سطح شهر مشمول عملیات عمرانی می‌شود. 

شهردار مشهدمقدس با بیان اینکه ۱۰ هزار تاکسی از مجموع ۱۳ هزار تاکسی موجود در شهر مشهد برقی خواهند شد اظهار داشت: در شهرداری مدیران خانم توامندی داریم. نگاه من به حضور بانوان در شهرداری نگاه به توانمندی آنهاست و صرفا به دنبال افزایش رقم حضور خانم‌ها در شهرداری نیستیم. 

کلائی گفت: معاون فرهنگی را نیز به زودی انتخاب می‌کنیم البته آقای مصحفی تابه‌حال عملکرد خوبی داشته است.

اگر روزی نتوانیم کار کنیم خداحافظی می‌کنیم

شهردار مشهد بیان کرد: استیضاح یک جوک است، ما یک تیم جوان هستیم که از روز اول منافع مردم را در نظر گرفتیم. اگر روزی نتوانیم کار کنم خداحافظی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهر مشهد به لحاظ اجتماعی اوضاع قابل قبولی دارد. البته این جمله به معنای این نیست که حال مردم خوب است اظهار داشت: ضابطه‌مندی پروژه اجتماعی از ورزش همگانی را در دستور کار داریم.در شورای ورزش قهرمانی که متشکل از شورا و شهرداری و مدیرکل ورزش و جوانان است، موضوع حمایت از تیم‌های ورزشی مورد بررسی قرار گرفته است.

شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: حمایت ما از فوتبال و کشتی به تنهایی نبوده ما از والیبال و بسکتبال و  هندبال هم حمایت کرده‌ایم.امسال ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه ورزش همگانی اختصاص داده شده است که ۴۰ درصد این بودجه مربوط به فوتبال،۲۰ درصد کشتی و ۴۰ درصد سایر ورزش‌هاست.این مبلغ در لایحه اصلاح بودجه به ۱۰ میلیارد تومان افزایش  یافته و به شورا پیشنهاد داده شده است.

وی در مورد گرایش سیاسی خود نیز گفت: بنده اصلاح‌طلب هستم و اعتقادات خاص خودم را دارم و نگاه سیاسی دارم، اما روزی که شهردار مشهد شدم، اعتقاد داشتم شهردار همه مردم مشهد هستم.آن چیزی که نسل جوان ما باید جدی بگیرند، ارتباط درست بین این موضوع برقرارکردن است. بنده باید نظرات همه را بشنوم.

موسسه شهرآرا و شهرداری ثامن

کلائی بیان کرد: همدلی در شهر مشهد زیاد است، در اتفاقات اخیر بالاتر از ۳۰۰ میلیارد تومان فقط به شهرداری‌های کلان شهرها آسیب وارد شد و این درحالی است که در مشهد کمترین آسیب و حتی عدم آسیب را داشتیم.

وی ادامه داد: خودبزرگ‌بینی عده‌ای نگران‌کننده است. منیت و فکر اینکه خودمان حق هستیم و بقیه باطل‌اند درست نیست. اگر موفقیتی به حساب مجموعه‌ای نوشته می‌شود نباید نفس عده‌ای را تنگ کند من از این جهت برای مشهد نگرانم.اگر این منیت‌ها و خودبزرگ‌بینی‌ها نباشد، فضای شهر مشهد واقعا عالی است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ما سعی کرده‌ایم کار کنیم، به همین دلیل زمانی برای پرداختن به هجمه‌ها نداریم اظهار داشت: پیرامون بازداشت معاون پارلمانی که شایعاتی در این باره منتشر شده بود، ما اصلا معاون پارلمانی نداریم، دوما بازداشتی در کار نبوده است. 

کلائی بیان کرد: کسی که در منطقه ثامن کار عملیاتی می‌کند به صورت طبیعی دائما با مقامات قضایی و دادستانی رفت و آمد دارند.هیچ خط قرمزی در مواجه و برخورد با فساد وجود ندارد، البته به شرط اینکه کاملا موضوع روشن شده باشد.

وی در مورد موسسه شهرآرا نیز اظهار داشت: ما یک موسسه‌ای داریم به نام شهرآرا، در حوزه تولید و نشر خبر و در حوزه خبرنگاری، شهرآرا برای ما یک سرمایه خیلی ارزشمند است. در این دو سال شهرآرا پیشرفت چشم‌گیری داشت و ما حامی شهرآرا هستیم.از ابتدا با فعالیت بازرگانی شهرآرا مخالف بودم اما چون مصوبه بود به آن پایبند بودیم. 

کلائی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه از نظر عملکردی از دوستان شهرآرا بسیار ممنونم اما موضوع پیش‌آمده حق دستگاه قضایی بوده و باید روال خودش را طی کند.

 

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا