ورزش

ورزشگاه امام رضا(ع) آماده برگزاری دیدارهای تیم ملی است

علی اکبر هاشمی جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی نوجوانان در ورزشگاه امام رضا(ع) فرصتی برای تقویت معنوی آنها بود.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه، آستان قدس رضوی با رویکرد حمایت از استعدادهای نسل جوان کشور میزبان تیم ملی نوجوانان بود، گفت: نوجوانانی که در تیم ملی امروز حضور دارند آینده فوتبال ایران هستند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی که با هماهنگی هیئت فوتبال و سرمربی تیم داشتیم برنامه‌های جانبی فرهنگی در حاشیه اردوی تدارکاتی تیم ملی نوجوانان انجام شد.

هاشمی جواهری تاکید کرد: ورزشگاه امام رضا(ع) ظرفیت این را داردکه محل بازی های تیم ملی فوتبال کشورمان نیز باشد.

ورزشگاه امام رضا

ورزشگاه به گونه‌ای طراحی شده‌است که تماشاگران بتوانند در کوتاهترین زمان از چندین در برون‌رو که به خیابان‌های پیرامونی دسترسی دارد، بیرون بروند.

همچنین ۱۴ سالن مجهز و جدا در زیر سکوهای تماشاگران گنجانده و ساخته شده‌است که در حال حاضر این سالن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند.

یک درمانگاه شبانه‌روزی و دائمی در مجموعه وجود خواهد داشت و ۲ سالن بدنسازی مجهز نیز مختص بانوان و آقایان در آن وجود دارد. این ورزشگاه یکی از گران‌ترین و زیباترین ورزشگاه‌های خاورمیانه است

زمین چمن ورزشگاه به گونه‌ای زهکشی شده‌است که بارندگی باعث جمع شدن آب در ورزشگاه نشود.

این ورزشگاه دارای یک پارکینگ طبقاتی ۷ طبقه است. در کنار این زمین، یک زمین تمرین درجه یک نیز ساخته شده‌است.

سقف استادیوم توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده‌است که در استادیوم المپیک لندن و برخی از سالن‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ کار کرده‌است.

صندلی‌های ورزشگاه نیز توسط یک شرکت اسپانیایی عرضه شد که قبلاً با رئال مادرید همکاری داشته‌است. چمن و تارتان اطراف زمین، توسط یک شرکت آلمانی پشتیبانی می‌شود.

این استادیوم توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دارای جایگاه A در آسیا است. پیش‌از آن تنها ورزشگاه آزادی تهران دارای چنین درجه‌ای در میان استادیوم‌ها در ایران بوده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 4 =

دکمه بازگشت به بالا