مشهد

جزئیات تصویب لایحه حمایت از پاکبانان و کارگران شهرداری مشهد اعلام شد

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: لایحه حمایت از کارکنان و پاکبانان و کارگران بخش‌های مختلف شهرداری مشهد در صورت بروز حوادث، پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، به تصویب سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رسید.

 هاشم دائمی با اشاره به دغدغه‌مندی شورای ششم و مدیریت شهری نسبت به کارگران و بدنه مدیریت شهری، اظهارداشت: سالانه تعدادی از همکاران خدوم و زحمتکش شهرداری، به خصوص پاکبانان و کارگران فضای سبز، تنظیف شهری و سد معبر در حین انجام وظیفه بر اثر سانحه دچار آسیب شده و بعضا متاسفانه فوت می‌نمایند.

وی با بیان اینکه این موضوع، هزینه‌های سنگینی را به خانواده‌های محترم کارگران و کارمندان شهرداری تحمیل می‌کند، گفت: از همین رو، شهرداری مشهد، با تاکیدات شورای شهر، در راستای وظایف انسان‌دوستانه خود، حمایت و پشتیبانی از قشر خدوم شهرداری که در حین انجام وظیفه حادثه دیده‌اند، را در دستورکار قرار داده است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد از بررسی و تصویب لایحه حمایت از کارکنان شهرداری با هر نوع قرارداد و رابطه استخدامی، کارگران شاغل در شرکت‌های حجمی طرف قرارداد شهرداری (پیمان‌های نگهداری فضای سبز، تنظیف و رفت‌وروب، سد معبر، اتوبوسرانی، حفاظت فیزیکی و انتظامات و…) در جلسه مشترک این کمیسیون با کمیسیون برنامه‌وبودجه و خدمات شهری شورای شهر خبرداد و افزود: طبق این لایحه، شهرداری حمایت مادی و معنوی از افراد مذکور در صورت بروز حوادث را در دستورکار خود قرار می‌دهد.

دائمی تصریح کرد: براساس لایحه ارائه شده، درصورتیکه وقوع حادثه در زمان انجام وظایف شغلی، موجب از کار افتادگی دائم فرد شود، شهرداری معادل ۳۰ درصد نصاب معاملات جز به کارگر، کمک بلاعوض می‌کند؛ اگر نقص عضو منجر به از کار افتادگی دائم نشود، کمک بلاعوض معادل ۱۰ درصد نصاب معاملات جز به کارگر پرداخت خواهد شد.

وی افزود: اگر حادثه منجر به فوت کارگر در حین کار شود، کمک بلاعوض معادل ۵۰ درصد نصاب معاملات جز به خانواده کارگر پرداخت خواهد شد و ضمنا خانواده تحت تکفل ایشان به مدت ۲ سال تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار می‌گیرند.

به گفته وی، این لایحه، پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، در جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد تصویب شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شش =

دکمه بازگشت به بالا