ایران

جزئیاتی از اولین بیمارستان هسته‌ای کشور

اخبار,اخباراجتماعی ,اولین بیمارستان هسته‌ای

مدیر پروژه ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور جزئیات ساخت این بیمارستان را تشریح کرد.

 مازیار حسینی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت برای ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور در بوستان ولایت گفت: پیش از این قدیمی ترین فرودگاه کشور در سال 1301 در این منطقه ساخته شده بود و حالا تنها یک آشیانه از آن باقی مانده است که باید این میراث فرهنگی حفظ و از آن استفاده بهینه شود.

وی با بیان اینکه پارک ولایت 300 هکتار است که دسترسی ویژه‌ای به بزرگراه‌های نواب، شهید تندگویان، سعیدی و … دارد گفت: این بوستان در مرکزیت توسعه شهر تهران قرار دارد و در موقعیت استراتژیکی است.

مدیر پروژه ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور با بیان اینکه در اسفند ماه سال 89 پس از کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری در این محل مقرر شد که نظامیان این عرصه را ترک و این زمین 300 هکتاری در اختیار شهروندان قرار گیرد افزود: این زمین بزرگترین زمین یکپارچه شهر تهران است که به دلیل همجواری با شریان‌های اصلی و دید گسترده‌ای که به کوهپایه‌ها دارد شاخص است.

حسینی با بیان اینکه هر خدمتی که در این بوستان انجام گیرد به توسعه عدالت کمک می‌کند گفت: این بوستان می‌تواند در راستای افزایش ظرفیت توسعه جنوب تهران گام موثری بردارد.

مدیر پروژه بیمارستان هسته‌ای کشور با بیان اینکه شهرداری تهران تنها در 67 روز نسبت به تجهیز بوستان ولایت اقدام کرد گفت: ‌18 هزار متر ساختمان با کارکرد اجتماعی مذهبی و 42 هکتار فضای سبز طی 67 روز توسط شهرداری در این منطقه ایجاد شد.

حسینی با بیان اینکه برای اراضی این منطقه گزینه‌های متعددی پیش رو بود ادامه داد: اولین گزینه توسعه اراضی بود چرا که شهرداری برای تملک این زمین 1200 میلیارد تومان هزینه کرده و می‌توانست با جذب سرمایه گذار زیر ساخت‌های مسکونی خدماتی، تجاری ایجاد کند اما شهرداری به نفع مردم از این سرمایه گذاری کنار کشید.

وی با بیان اینکه حتی رویکرد تک عملکردی این زمین نیز مورد توجه قرار گرفت گفت: برخی پیشنهاد دادند که این 300 هکتار پارک باقی بماند اما بررسی‌ها نشان داد که پس از مدتی این بوستان به فضای بی دفاع شهری بدل شده و می‌تواند بافت پیرامونی خود را تحت تاثیر مشکلات خود قرار دهد به همین دلیل از این رویکرد تک مولفه‌ای نیز عبور کردیم.

حسینی با بیان اینکه رویکرد متوازن و زیر ساخت محوری در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: بر این اساس 85 درصد بوستان ولایت در اختیار فضای سبز باقی می‌ماند و بر اساس تحقیقات انجام شده با توجه به اقلیم و مشکلات آب تهران درختهایی در این منطقه کاشته خواهد شد و باغ‌های متنوع ایرانی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهار دروازه تاریخ و تمدن، حکمت و عرفان، فرهنگ و ادب و همچنین دانش در اطراف بوستان ولایت ساخته خواهد شد گفت: در دروازه دانش بحث دهکده سلامت را پیگیری خواهیم کرد که 14 بخش دارد و این بیمارستان در این منطقه ساخته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه بیمارستان هسته‌ای کشور محل تحقیق، توسعه و ارائه خدمات ویژه به خصوص در حوزه سرطان خواهد بود خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به هزینه و تکنولوژی که در این بیمارستان استفاده می‌شود به قطب علمی دنیا بدل شویم.

مدیر پروژه ساخت بیمارستان هسته‌ای گفت: امیدواریم باغ شهر ولایت نه تنها یک اتفاق جدید در سطح تهران بلکه اقدامی ماندگار در سطح منطقه باشد.

  ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا