مشهد

مکاتبات بهسازی سالن سینمایی سیمرغ مشهد انجام شده است

نبی زاده

معاون ارشاد خراسان رضوی گفت: مکاتبات بهسازی سالن سینمایی سیمرغ با موسسه سینما شهر انجام شده که بعد از ماه مبارک رمضان تفاهم نامه بازسازی امضاء می‌شود و بهسازی سالن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، ناصر نبی‌زاده اظهار داشت: تا دو ماه آینده عملیات عمرانی استودیو انیمیشن در مشهد در 6 هکتار زمین آغاز می‌شود.

وی افزود: در فاز نهایی این پروژه استودیو ساخت فیلم پویانمایی با تکنیک‌های مختلف،کلاس‌های آموزشی، سالن، تالار نمایش، فیلم‌های انیمیشن، بخش فیلم انیمیشن دفاع مقدس و رضوی دیده شده است.

معاون هنری ارشاد خراسان‌رضوی با بیان این که در حوزه سینمایی برنامه‌های بلندمدت و کلان دیده شده است از بهسازی و بازسازی سالن های سینما در این استان خبر داد و بیان داشت: سالن‌های سینما یکی از محورهای اصلی توسعه سینمایی کشور است که با توجه به این هم بازسازی سینماهای مشهد و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سال گذشته سالن سینمایی شهر فیروزه نیشابور بهسازی و از یک سالن به سه سالن ارتقاء پیدا کرد.

نبی‌زاده ادامه داد: سالن سینمایی آفریقا بازسازی شده و جشنواره فیلم فجر در این سینما برگزار شد همچنین سالن سینمایی شهرستان قوچان نیز بازسازی و افتتاح شد.

معاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی افزود: بهسازی سالن سینمایی کاشمر از برنامه‌های این معاونت در سال جاری است که تا پایان سال با همکاری شهرداری این شهرستان انجام می‌شود.

وی از بهسازی سالن سینمایی سیمرغ خبر داد و بیان داشت: مکاتبات بهسازی سالن سینمایی سیمرغ با موسسه سینما شهر انجام شده که بعد از ماه مبارک رمضان تفاهم نامه بازسازی امضاء و بهسازی سالن‌ها انجام می‌شود.

نبی زاده از گسترش سالن‌های سینما در مشهد خبر داد و گفت: با صاحبان پروژه‌های تجاری در مشهد مذاکرات برای ساخت سالن سینما انجام شده که مذاکره با یکی از این پروژه‌ها مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی افزود: با سینمای جوان مذاکراتی انجام شده که 2 سینما بهمن و گلشهر تعیین تکلیف شوند و به اندازه صندلی‌های این دو سالن سینمایی فضا ایجاد کنیم.

معاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی از فعال کردن سالن سینمایی شهید اصغرزاده خبر داد و اظهار داشت: تفاهم نامه فعال کردن این سینما با حوزه هنری بسته می‌شود که براساس این تفاهم نامه برنامه‌های نقد و بررسی فیلم‌ها و اکران فیلم‌های بلند در این سینما انجام شود.

وی افزود: استان خراسان رضوی جزو معدود استان‌هایی است که تفویض مجوز فیلم‌های بلند ویدئویی 90 دقیقه‌ای را گرفته است.

نبی زاده حمایت از فیلم‌های کوتاه را از دیگر استراتژی‌های این معاونت در حوزه سینمایی عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از تولید فیلم های کوتاه و تقویت جریان فیلم سازی جوانان جشنواره فیلم و عکس استان که 8 سال بود برگزار نمی‌شد را احیا کردیم و سال گذشته این جشنواره در کاشمر برگزار شد که مورد استقبال فیلم سازان جوان قرار گرفت و امسال نیز برگزاری این جشنواره ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا