روانشناسی

8 راه افزايش اعتماد بين شما و همسرتان

 15121822420710333601156265108911777322187

ايجاد و پرورش اعتماد متقابل بين زن و شوهر از اهميت بالايي برخوردار است که بايد در اين زمينه زوجين تلاش کنند، تا زندگي شان در معرض نابودي قرار نگيرد.به گزارش سايت «دکتر سلام» در ادامه، با بهره گيري از کتاب «زوج درماني» به نکاتي اشاره مي کنيم که مي تواند در تقويت اعتماد متقابل زوجين موثر باشد.

* رازهاي همسرتان را فاش نکنيد

راز هاي همسرتان را به يک موضوع عمومي تبديل نکنيد. اين اصل هيچ استثنايي را نمي پذيرد و شما نمي توانيد به بهانه عصبانيت يا دعواهاي زناشويي، رازهاي همسرتان را فاش کنيد.

* او را بي خبر نگذاريد

هرگز به بهانه اينکه بعضي موضوعات، جزو قلمرو شخصي تان است يا اينکه گفتن آن ارزشي ندارد، او را از جريان زندگي تان بي خبر نگذاريد؛ زيرا در صورت با خبر شدن از   همان اتفاق ساده، ممکن است به شما شک و گمان کند که در زندگي شما اتفاقات مهم تري هم وجود دارند که او از آن بي خبر است.

* توازن داشته باشيد

در زمان انتخاب و تصميم گيري، چيزي را انتخاب کنيد که به نفع همسر و زندگي مشترکتان باشد بايد بتوانيد توازني ميان اين 2 ايجاد کنيد.

* براي با هم بودن وقت بگذاريد

براي با هم بودن وقت بگذاريد. گرفتاري يا خستگي را بهانه نکنيد. هر هفته با هم بيرون برويد، سعي کنيد هر روز با هم غذا بخوريد، يک فيلم يا يک برنامه تلويزيوني را با هم ببينيد يا درباره موضوعات ساده روزمره گفت و گو کنيد.

* عذر خواهي کنيد، تکرار نکنيد

هنگامي که اشتباهي مي کنيد، عذرخواهي کنيد. هيچ چيز بيشتر از اشتباهاتتان نمي تواند اعتماد همسرتان را از بين ببرد. از گفتن اين جمله نترسيد و به خاطر غرورتان همه چيز را خراب نکنيد. البته مهم تر از اين عذرخواهي اوليه، نشان دادن حس پشيماني در رفتارتان است.

* براي اعتماد سرمايه گذاري کنيد

سعي نکنيد مدام از همسرتان انتظار داشته باشيد، بالاي سر زندگي مشترکتان بايستيد و همه چيز را کنترل کنيد. در زندگي مشترکتان موقعيت هايي برابر براي همديگر برقرار کنيد و به او اطمينان دهيد خواسته ها و انتظاراتش به اندازه خواسته هاي شما اهميت دارد.

* کنترل نکنيد

اگر به همسرتان و زندگي مشترکتان اعتماد داريد، مشکلي باقي نمي ماند و اگر احساس مي کنيد دور از چشم شما اتفاقاتي مي افتد، مفصل و شفاف صحبت کنيد و تصميمي جدي براي ادامه زندگي تان بگيريد.

* از متخصص کمک بگيريد

درصورتي که همسرتان با مشکل جدي در اعتماد کردن به اطرافيان و به ويژه شما رو به رو است، بدانيد واکنش هاي شما يا تلاش براي متعهد بودن و جلب اعتمادش موثر نخواهد بود. اگر واقعا نسبت به رفتار ها و کارنامه اعمال تان در زندگي اعتماد داريد، اما همسرتان باز هم نمي تواند به شما اعتماد کند، براي نجات زندگي تان از يک متخصص کمک بگيريد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا