ورزش

جای خالی حمایت صنایع از تیم‌های لیگ برتری مشهد

مشهد| جای خالی حمایت صنایع از تیم‌های لیگ برتری مشهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، فوتبال مشهد در لیگ برتری که گذشت فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و تلخی‌ها و شیرینی‌های متعددی را در این فصل دید و در نهایت نیز یکی از نمایندگان فوتبال مشهد در لیگ برتر در این فصل از رقابت‌ها در نهایت با لیگ برتر خداحافظی کرد تا مشهد با تجربه شیرین حضور دو نماینده در لیگ برتر وداع کند.

پدیده و مشکی‌پوشان نمایندگان فوتبال مشهد در فصل گذشته لیگ برتر بودند که توفیق چندانی نداشتند و در نهایت نیز این مشکی‌پوشان بود که نتوانست از پس مشکلات ریز و درشت بربیاید و غزل خداحافظی را خواند و پدیده نیز تا روز آخر هوادارانش را جان به لب کرد و در نهایت ماندنی شد.

مشکی‌پوشان اما در این فصل همان روند تکراری دو فصل اخیر خود را ادامه داد و تصور این بود که می‌تواند با تکیه بر فرمول جادویی خود که همان بقا در روز پایانی لیگ برتر است بازهم در لیگ ماندگار شود اما این بار قصه تفاوت داشت و مشکی‌پوشان نتوانست برای بار سوم حکم بقا در لیگ برتر را در روز آخر بگیرد.

آنها در طول لیگ تا جایی که می‌توانستند شکست خوردند و امتیاز از دست دادند و تفاضل گل خود را منفی کردند، برای مشکی‌پوشان مشهد و غیرمشهد تفاوتی نداشت زیرا آنها فقط شکست می‌خوردند، برای مشکی‌پوشان عنایتی و مرزبان و میثاقیان و مهابادی فرقی نداشت زیرا آنها یا شکست می‌خوردند و یا در نهایت به تساوی رضایت می‌دادند و این گونه بود که در پایان همان نیم فصل اول تکلیف یکی از تیم‌های سقوط کننده تا حدود زیادی مشخص شده بود.

مشکی‌پوشان از درون نیز مشکلاتی داشت؛ آنها تا انتهای لیگ نمی‌دانستند مشکی‌پوشان هستند و یا سیاه جامگان هرچند که شاید این عامل از نگاه بیرونی اهمیت چندانی نداشته باشد اما می‌توان عنوان کرد چگونه تیمی که هنوز از درون به ثبات نرسیده قرار است در زمین به نتیجه برسد و در لیگ بماند؟

ذهنیت مشکی‌پوشان فقط و فقط بقا در لیگ برتر بود؛ قطعاً با این ذهنیت شما رتبه‌ای بهتر از رتبه شانزدهم کسب نمی‌کنید زیرا فقط با این تفکر وارد زمین می‌شوید که در لیگ برتر بمانید.

پدیده اما داستانش متفاوت بود هرچند که آنها نیز در نهایت تا روز آخر دغدغه سقوط داشتند؛ آنها این فصل ذهنیت آسیایی داشتند و به این روز افتادند. مشکلات مالی و اعتصاب تمرین و کسر شش امتیاز البته مشکلاتی بود که شاید هر تیم دیگری را از پا درمی‌آورد اما آنها ماندند.

پدیده اینک نیز در لیگ مانده است و تنها نماینده مشهد و استان در فصل آتی است؛ باید دید آنها برای فصل بعد با چه ذهنیتی در لیگ برتر حضور خواهند یافت.

نکته‌ای که شاید بارها و بارها عنوان شده این است که نمایندگان لیگ برتری مشهد اسپانسرهای مناسبی نداشتند و با وجود اینکه صنایع خوبی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند اما معلوم نیست چرا حاضر نیستند پای کار حمایت از تیم‌های استان بیایند و باید این موضوع آسیب شناسی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا