خراسان

نخستین دفتر الکترونیکی ثبت معاملات ملکی در سبزوار راه‌اندازی می‌شود

سازمان ثبت اسناد و املاک

رئیس دادگستری سبزوار گفت: نخستین دفتر الکترونیکی ثبت معاملات ملکی در سبزوار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، حجت‌الاسلام مهدی سیدآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمان رسیدگی به هر پرونده در یکسال گذشته به 45 دقیقه رسیده است.

رئیس دادگستری سبزوار با بیان اینکه متاسفانه بخشی از پرونده‌های ما در شهرستان مربوط به معاملات اموال غیرمنقول است تصریح  کرد: متاسفانه افراد آگاهی کافی از قانون در این زمینه ندارند و براساس ابلاغ دادگستری هرگونه قول نامه در این زمینه دارای اعتبار قانونی نیست و باید هرگونه عقد قراردادی زیر نظر دستگاه قضا و در محل محضرهای رسمی انجام شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین دفتر الکترونیکی ثبت معاملات ملکی در سبزوار خاطرنشان کرد: از ابتدای تیرماه امسال هرگونه اقدامی در زمینه خرید و فروش املاک و اموال غیرمنقول باید در این دفتر و سامانه الکترونیکی آن به ثبت برسد.

سیدآبادی به موضوع تعدی برخی افراد سودجو به منابع طبیعی و ایجاد چاه‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی در شهرستان با همکاری اداره راه و شهرسازی، امور ناحیه آب، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شعبات ویژه‌ای برای برخورد با متخلفین در این زمینه اختصاص داده که پرونده‌های متشکله در این زمینه در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اختصاص شعبه ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی در سبزوار نیز تصریح کرد: با توجه به رویکرد مسئولان در زمینه تحقق اهداف و تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان، شعبه‌ای ویژه برای برخورد با جرائم خاص این حوزه اختصاص یافته است.

رئیس دستگاه قضایی سبزوار  با بیان اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شهرستان باید در امنیت کامل به فعالیت بپردازند، افزود: در این راستا اقدامات لازم انجام شده و در نشست‌های مختلفی که با مسئولان و قضات شهرستان داریم نسبت به برخورد با افرادی که در حوزه اقتصادی شهرستان ایجاد اختلال کنند، تاکید شده است.

وی عنوان کرد: اختصاص شعبه خاص در این زمینه یک ضرورت مهم است تا بتوان در کمترین زمان ممکن به پرونده‌های این حوزه رسیدگی کرد.

رئیس دادگستری سبزوار قاچاق کالا را از مهمترین آسیب‌های حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همه ظرفیت‌های لازم برای برخورد با جرائم اقتصادی به‌ویژه قاچاق کالا در این شهرستان به‌کار گرفته شده و در این رابطه پرونده‌های تشکیل شده، با سرعت و در کمترین زمان ممکن مورد بررسی و صدور حکم قرار می‌گیرد.

سیدآبادی گفت: افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و کارآفرینی در شهرستان را داشته باشند به طور یقین از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضا در این زمینه بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یک‌سال گذشته با افزایش تعداد نیروها در بخش‌های مختلف دادگستری میزان پرونده‌های موجود در شعب کیفری و غیر کیفری به زیر 300 پرونده رسیده است تصریح کرد: در سال گذشته میزان پرونده‌های موجودی در دادگستری سبزوار از 11 هزار به 9 هزار پرونده کاهش یافته که نشان از کاهش 17 درصدی در این حوزه است.

وی  با اشاره به اینکه کاهش 29 درصدی تعداد زندانیان از 1227 نفر به 920 نفر در سبزوار اظهار داشت: با تلاش مسئولان زندان و قضات در این مدت تعداد 90 زندانی با برگزاری جشن‌های گلریزان و کسب رضایت شاکیان آزاد شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا