مشهد

ایجاد شهر بانشاط با اجرای طرح «۱۰۰ روز – ۱۰۰ لبخند» در مشهد

اجرای کمپین یک میلیون امضا، یک میلیون لبخند، برنامه‌های رکاب زنی و پیاده‌روی بین‌المللی با شعار مشهد به جهان لبخند می‌زند و همچنین حمایت از افراد و تیم ‌های مستقل و خصوصی جهانگرد برای رساندن پیام مشهد با نشاط به سراسر جهان از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.
images

طرح «۱۰۰ روز – ۱۰۰ لبخند» توسط گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد شهری با نشاط و شهروند شاد در تابستان ۹۶ اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، هادی قاسم‌پور، رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گروه مشاوران جوان از سال ۸۶ در شهرداری مشهد تاسیس شد که عمر ۱۰ ساله خود را با فراز و نشیب‌های مختلفی طی کرده است.
وی افزود: بودجه عملیاتی گروه مشاوران جوان در سال جاری ۸۱۰ میلیون تومان است. البته سرمایه اصلی ما جوانان پر انرژی و مومنی هستند که ما را همراهی می‌کنند.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: گروه مشاوران جوان امیدوار است با حضور بیش از ۱۰ هزار عضو رسمی، بیش از ۳۰ مشاور جوان پرورش یافته در سیستم مدیریت اسلامی و صدها فعال داوطلب خود، فصل جدید فعالیت‌های خود را با پویش مردمی مشهد با نشاط و با شعار شهر سالم، شهروند سالم آغاز کند.
قاسم‌پور خاطرنشان کرد: بازوی عملیاتی این کمپین گسترده شهری، پروژه اجتماعی ۱۰۰ روز، ۱۰۰ لبخند است که اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه اجتماعی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در قالب حدود ۹۰ طرح را شامل می‌شود.
وی در مورد این کمپین بیان کرد: کمپین شهری مشهد با نشاط با هدف حفظ و ارتقای نشاط شهری و ایجاد بیشترین احساس وابستگی، همبستگی و همگرایی در میان شهروندان مشهد، خانواده‌ها و جوانان راه‌اندازی می‌شود.
قاسم‌پور عنوان کرد: این کمپین تلاش می‌کند طی یک سال فعالیت گسترده اجتماعی، ضمن همکاری و حمایت انجمن‌های مردم نهاد و فعالیت‌های خیرخواهانه و اجتماعی مردمی، زمینه آشنایی قریب ۱۰۰ درصد شهروندان با فعالیت‌های کمپین را فراهم آورد.
وی گفت: پیش بینی می‌شود با برگزاری این پویش بزرگ شهری، تعداد اعضای رسمی گروه مشاوران جوان و فعالان اجتماعی آن به بیش از ۱۰۰ هزار نفر ارتقا یابد. این طرح در ۸ فاز و در مدت ۹ ماه یعنی تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد مقدس با اشاره به اینکه هیچ دینی با نشاط مخالف نیست و اسلام هم با شادکامی مومنانه کاملا موافق است، ادامه داد: طرح ۱۰۰ روز – ۱۰۰ لبخند به عنوان بازوی اجرایی و عملیاتی این پویش، با اجرای بیش از ۱۲۰ برنامه در قالب ۹۰ طرح، با فراهم آوردن روزانه برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و اجتماعی، گامی نو در مسیر افزایش نشاط اجتماعی جوانان به شمار می‌آید.
قاسم‌پور تاکید کرد: طرح «۱۰۰ روز – ۱۰۰ لبخند» همزمان با جشن کارنامه زرین گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، در روز سه شنبه ۲۷ تیرماه جاری از ساعت ۱۷ الی ۲۰ توسط شهردار مشهد رونمایی و معرفی می‌شود.
وی تصریح کرد: این پویش بستر لازم را فراهم می‌آورد تا برنامه‌های نشاط با محور جوانان و برگرفته از ایده‌های جوانان اجرایی شود.
رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد مقدس اظهار کرد: از جمله ریز برنامه‌های طرح «۱۰۰ روز ، ۱۰۰ لبخند» می‌توان به برنامه‌هایی همچون راه‌اندازی سایت مشهد با نشاط، پویش شهری مشهد با نشاط، گشت شهری مشهد با نشاط، کمپین عکاسی مشهد با نشاط، جشنواره هنری مردمی مشهد با نشاط، کلیپ هنری مشهد با نشاز، دیوار یک میلیون دست به عنوان طولانی‌ترین نقاشی مشترک جهان اشاره کرد.
قاسم‌پور بیان کرد: همچنین راه‌اندازی کافه ایده، برنامه فیروزه‌ای‌‌ها، پیشخوان ایده و جایزه ملی نوآوری سلمان فارسی از جمله برنامه‌های در دست اجرا در این طرح است.
وی گفت: اجرای کمپین یک میلیون امضا، یک میلیون لبخند، برنامه‌های رکاب زنی و پیاده‌روی بین‌المللی با شعار مشهد به جهان لبخند می‌زند و همچنین حمایت از افراد و تیم ‌های مستقل و خصوصی جهانگرد برای رساندن پیام مشهد با نشاط به سراسر جهان از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا