مشهد

کاهش ۴۰ درصدی مصدومان حوادث چهار شنبه سوری

۲ مجروح در پی اصابت نارنجک دست ساز به خودروی پلیس در مشهد
 

 

خراسان: به دنبال حوادث چهارشنبه آخر سال،۶۰۰ تن از ۲۳۵۱ مصدوم چهارشنبه سوری در بیمارستان ها بستری  شدند وتازمان دریافت خبر، ۴۲۲ نفراز این مصدومان در بیمارستان‌های کشور بستری هستند.سرپرست اورژانس کشوربه ایسنا،  گفت: در آخرین چهارشنبه سال، کل مراجعات اورژانس در کشور ۲۳۵۱ نفر بوده است که این تعداد نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.دکتر پیرحسین کولیوند  افزود: در  حوادث  این شب۳ نفر جان خود را از دست دادند که یک نفر آنها جوانی ۲۳ ساله در اصفهان و دیگری جوان ۲۷ ساله و  نوجوانی ۱۴ ساله در تهران بوده  است.حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران نیز درباره آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری در شهر تهران، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها، ۵۱ نفر مصدوم شدند که ۲۷ نفر از آنها توسط عوامل اورژانس به بیمارستان اعزام شده‌اند.به گفته وی، ۲۴ نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شده‌اند.
دستگیری ۱۳۸۹ مرد و ۴۸ زن در چهارشنبه‌سوری
رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز از دستگیری ۱۳۸۹ مرد و ۴۸ زن در چهارشنبه‌سوری امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۵۹ مردو۱۲زن به مراجع قضایی معرفی و بقیه با اخذ تعهد، آزاد شدند.
سردار محمد شرفی افزود:  در این شب ۴۶ نفر از عوامل اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی نیز در سراسر کشور مصدوم شده‌اند.
توقیف ۵۴ خودروی هنجارشکن در چهارشنبه‌سوری تهران
 ۵۴ دستگاه خودرو  که رانندگان‌شان اقدام به هنجارشکنی و اقدامات خلاف قانون کرده‌ بودند، توسط ماموران پلیس پایتخت توقیف شدند. با رانندگان متخلف این خودروها نیز برخورد قانونی صورت گرفت.این خودروها که در نقاط مختلفی از معابر تهران توقیف شده‌اند، روانه پارکینگ شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در پارکینگ خواهند بود.
۲ مجروح در پی اصابت نارنجک دست ساز به خودروی پلیس
در همین حال به گزارش  خراسان ، بر اثر پرتاب ترقه و نارنجک های دست ساز در شب چهارشنبه سوری، یکی از نارنجک ها به خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد اصابت کرد و ۲ تن از نیروهای پلیس راهور به شدت مجروح شدند. گزارش خراسان حاکی است: این حادثه در خیابان نوزدهم بهمن ۱۲ مشهد هنگامی رخ داد که برخی از نوجوانان در تاریکی شب درحال پرتاب ترقه بودند. در همین حال، خودروی گشت پلیس راهور نیز برای گشودن گره ترافیکی به این خیابان اعزام شده بود که ناگهان یکی از نارنجک های دست ساز به خودروی پلیس اصابت کرد و بدین ترتیب سرهنگ دوم محمدحسین تجویدی و سرباز شهاب طوسی مجروح شدند. بنابر گزارش خراسان، مجروحان این حادثه که بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافتند، مورد مداوا قرار گرفتند و حال آنها رضایت بخش است. در همین حال و به دستور دادستان مشهد، گروه ویژه ای از ماموران، عملیات شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان پرتاب نارنجک دست ساز را آغاز کرده اند.
۷۵ مصدوم مشهدی در شب چهارشنبه سوری
مدیر فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انتقال و مراجعه ۷۵ نفر از مصدومان سوانح چهارشنبه سوری به مراکز درمانی مشهد خبر داد.
دکتر وفایی نژاد با بیان این که آمار مذکور تا ساعت ۱۲ ظهر امروز (روز گذشته) از بیمارستان ها و مراکز درمانی گرفته شده است به خراسان گفت: در این حوادث که مربوط به انفجار نارنجک های دست ساز ، ترقه و آتش سوزی است ۶۳ مرد و ۱۲ زن از نقاط مختلف بدن به ویژه سر و صورت و دست و پا دچار آسیب های جدی شدند که ۶۱ نفر از آنان پس از انجام خدمات درمانی ترخیص و ۱۴ تن نیز به دلیل شدت صدمات و یا سوختگی بستری شدند.
قطع انگشتان یک نوجوان
دکتر وفایی نژاد همچنین از قطع انگشتان یک نوجوان ۱۷ ساله به دلیل انفجار ترقه خبر داد که هم اکنون در بیمارستان شهید کامیاب مشهد بستری است. وی دلیل بیشتر ماموریت های اورژانس را مصدومان سوختگی عنوان کرد.
دستگیری ۱۲۰ ترقه باز در مشهد
 معاون دادستان مشهد از دستگیری ۱۲۰ نفر خبر داد که با ترقه بازی و انفجار نارنجک های دست ساز موجب اخلال در نظم عمومی شده بودند. قاضی سید هادی شریعت یار  افزود : شب چهارشنبه سوری گذشته نسبت به سال قبل بهتر برگزار شد و خانواده ها با اطلاع رسانی های دستگاه قضایی درباره کنترل فرزندانشان بسیار خوب عمل کردند.

 

پاکسازی شهر توسط   متهمان چهارشنبه سوری در مشهد
سید هادی شریعت یار معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  همچنین عصر چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود : این افرادسه شنبه شب در سطح شهر با انجام اقدامات برهم زننده نظم، رعب و وحشت در بین شهروندان ایجاد کرده بودند.وی بیان کرد : این افراد عصرچهارشنبه به منظور آگاهی از میزان خساراتی که به سطح شهر و اموال عمومی و خصوصی وارد آورده بودند ، به این مناطق آورده شدند و مدتی به پاکسازی محل پرداختند.شریعت یار ادامه داد : همچنین این تعداد برای پی بردن به آثار سوء رفتارهای پرخطر از بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) نیز بازدید کردند.وی افزود : دستگیرشدگان به عنوان افراد پرخطر در ایام چهارشنبه پایان سال شناسنامه دار می شوند و در طول سال کلاس های توجیهی برای آن ها برگزار می شود.شریعت یار گفت: همچنین این افراد در سال های آینده یک روز قبل از چهارشنبه پایان سال به دادسرا فراخوانده می شوند و تا پایان مراسم چهارشنبه پایان سال بازداشت خواهند بود .
وی افزود : محرومیت این افراد از شرکت در مراسم چهارشنبه پایان سال تا هنگامی است که احساس شود دیگر خطری برای امنیت جامعه و شهروندان ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا