مشهد

آئین گرامیداشت رضا کیانیان در مشهد برگزار می‌شود

رضا کیانیان

رئیس اداره هنرهای نمایشی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی گفت: آئین گرامیداشت رضا کیانیان در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، رضا حسینی ظهر امروز در نشست خبری جشن اردیبهشت تئاتر اظهار داشت: مراسم روز جهانی تئاتر در تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه در مشهد با برگزاری آئین گرامیداشت رضا کیانیان به‌عنوان یکی از هنرمندان برجسته تئاتر کشور که ریشه خراسانی دارند و 2 تن از پیشکوستان تئاتر خراسان انجام می‌شود.

وی افزود: تقدیر از ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در سال 94 در حوزه تئاتر فعالیت داشتند نظیر حوزه هنری شهرداری و موسسه آفرینش‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

حسینی با اشاره به برگزاری آئین یادبود برای درگذشتگان عرصه هنرهای نمایشی استان در سال 94 در جریان این مراسم گفت: آئین یادبود علی اصغر مذهب یوسفی معلم تئاتر و مهدی تقدیمی تعزیه خوان استان در مراسم روز جهانی تئاتر انجام می‌شود.

رئیس اداره هنرهای نمایشی استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: سال گذشته 5‌اثر نمایشی از ‌خراسان در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر داشتیم که در این برنامه از کارگردانان این آثار، نمایش‌های پرفروش و فعال ترین هنرمندان عرصه تئاتر در سال 94 تقدیر می‌شود.

حسینی با اشاره به تقدیر از از پدیدآورندگان دو اثر پژوهی در تئاتر خراسان افزود: مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور از مهمانان این برنامه خواهد بود.

در ادامه ناصر نبی‌زاده معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی درباره اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرهای نمایشی در سال 95 اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب، رونق اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطب از جمله اولویت‌های اصلی ما در حوزه تئاتر خراسان است‌ که نگاه عمیق‌تر و ویژه‌ای برروی بحث اجراهای عمومی داریم.

وی افزود: ساخت پلاتو در مشهد و 8 شهرستان که سالن مناسب برای اجرای تئاتر ندارند از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است که مقدمات مربوطه در شهرستان کاشمر انجام شده است.

نبی زاده با اشاره اینکه خراسان رضوی با داشتن 24 گروه نمایشی پس از تهران دارای رتبه دوم از نظر کمی و کیفی است گفت: ساماندهی گروه‌ها و تکمیل پرونده‌های نمایش از برنامه‌های اصلی ما در حوزه تئاتر خراسان برای سال 95 است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا