خراسان

آسمان خراسان رضوی برفی و بارانی می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های برف و باران از امشب از غرب و شمال غرب استان آغاز شده و تا روزهای میانی هفته آینده همراه با افت دما و شدت و ضعف ادامه می یابد.

 آیدا فاروقی روز جمعه گفت: طی این مدت بارشهای پیش‌بینی شده در مناطق گرمسیری خراسان رضوی به صورت رگباری و همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیری به صورت باران و برف رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم باران در ساعات پایانی امشب و روز شنبه برای استان پیش‌بینی شده است که این بارشها همراه با افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، تشکیل مه، کاهش میدان دید و در مناطق مستعد مانند ارتفاعات هزارمسجد به شکل باران و برف خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما برای فردا، شنبه، در مناطق مختلف خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش دارد و برای روز شنبه همراه با افت شدید، ۷ درجه ای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد ۳ درجه سلسیوس بود که برای روزهای میانی هفته آینده به زیر صفر خواهد رسد.

فاروقی بیان کرد: برای امروز، جمعه، افزایش شدت وزش باد به ویژه در مناطق جنوب شرقی استان خراسان رضوی همراه با افزایش ابرناکی پیش‌بینی شده است.

باخرز با کمینه دمای یک درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۲۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستانهای تایباد و فریمان با سرعت ۴۳ کیلومتر ذر ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =

دکمه بازگشت به بالا