مشهد

آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در مشهد | سقف وام نوسازی تا حدود ۹۵ میلیون تومان

احمد محبی، مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد: سقف وام نوسازی برای تاکسی‌رانان مشهدی تا حدود ۹۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد
 شهرآرانیوز؛ مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور درباره آغاز طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌رانی با سطح آلایندگی یورو۵ به‌تعداد ۴۰ هزار خودرو خبر داد. مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد هم با تأیید این خبر اعلام کرد که با توجه به افزایش تسهیلات نوسازی از تاکسی‌رانان مشهدی می‌خواهیم که هرچه زودتر از این فرصت برای نوسازی تاکسی‌های خود استفاده کنند.
احمد محبی در گفتگو با خبرنگار ما درباره خبر آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی کشوری گفت: براساس تفاهم صورت‌گرفته قرار است ۴۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شود و خوشبختانه در این طرح برای مشهد سهمیه‌ای وجود دارد و تاکسی‌رانانی که ثبت‌نام کنند، می‌توانند از این فرصت بهره ببرند.
محبی با تأکید بر افزایش قیمت تاکسی‌های سمند و پژو ۴۰۵ با کیفیت یورو ۵ گفت: با توجه به اینکه قیمت تاکسی پژو ۴۰۵ حدود ۱۰۴ میلیون و سمند حدود ۱۱۸ میلیون اعلام شده است، سازمان تاکسی‌رانی مشهد هم با بهره‌گیری از مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر مشهد برای ارائه تسهیلات نوسازی، مکاتبات خود را با بانک‌ملی آغاز کرد و در همین راستا موافقت شد از محل سرمایه‌های شهرداری مشهد در بانک‌ملی، سقف وام نوسازی برای تاکسی‌رانان مشهدی تا حدود ۹۵ میلیون تومان افزایش یابد و راهکار‌های قانونی هم برای آن اندیشیده شده است.
وی افزود: خوشبختانه امسال اولین بار در کشور با توجه به نوسان‌های قیمتی، قیمت خودرو اسقاطی در شهر مشهد به‌صورت ماهیانه تعیین می‌شود و بیشترین قیمتی که برای یک تاکسی فرسوده اعلام شود، قیمت خودرو فرسوده در نظر گرفته می‌شود و این اتفاق به‌طور قطع به‌نفع تاکسیران‌هاست و با این شرایط و افزایش سقف تسهیلات، تاکسی‌ران‌ها با کمترین مشکل می‌توانند اقدام به نوسازی تاکسی خود کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته که طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی در شهر مشهد آغاز شد متأسفانه استقبال خوبی از سوی تاکسی‌ران‌ها انجام نشد و تا امروز در مجموع ۵۰۰ تاکسی نو به ناوگان اضافه شده است، تصریح کرد: استقبال تاکسی‌ران‌ها از طرح سال گذشته مناسب نبود و امروز تاکسی‌ران‌ها شاهد افزایش قیمت‌ها هستند؛ از همین رو از تاکسی‌ران‌های مشهدی می‌خواهیم که در این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی مشهد افزود: همچنین براساس هماهنگی به‌عمل‌آمده با ایران‌خودرو، تاکسی‌ران‌های مشهدی می‌توانند درصورتی‌که تاکسی پژو ثبت‌نام کرده‌اند، خودرو خود را از سایت ایران‌خودرو بینالود تحویل بگیرند؛ این اتفاق سبب خواهد شد تا افراد زودتر خودرو خود را در اختیار داشته باشند.

به‌گزارش ایرنا، در همین زمینه مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور با بیان اینکه براساس وعده داده‌شده طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی با استاندارد سطح آلایندگی یورو۵ در نیمه‌دوم آبان کلید خورده است، اظهار کرد: طبق تفاهم صورت‌گرفته با شرکت خودروساز ۴۰هزار دستگاه خودرو با استاندارد یورو۵ برای نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده تخصیص یافته و امکان ثبت‌نام در طرح نقدی نوسازی برای مالکان تاکسی‌های فرسوده با زمان محدود در سامانه نوسازی ناوگان (طرح‌ستاد) فراهم شده است.

مرتضی ضامنی تصریح کرد: در این طرح ۲ خودرو «سمند ای‌اف ۷» و «پژو۴۰۵» پایه گازسوز پس از طی مراحل مربوط به شماره‌گذاری، با کاربری تاکسی و استاندارد یورو۵ مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خودرو سمند حدود ۱۱۸میلیون تومان و پژو۴۰۵ حدود ۱۰۴میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
ضامنی درباره ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان ادامه داد: شهرداری‌های برخی شهر‌ها به موضوع ورود کرده و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت را فراهم آورده‌اند که این امر در افزایش میزان نوسازی مؤثر است؛ امیدواریم با مشارکت‌هایی که در حال انجام است، تا پایان سال بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مربوط به‌ویژه شرکت خودروساز، عملکرد مناسبی در این بخش داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا