سلامت

آموزش سم زدایی بدن به صورت طبیعی

بدن انسان روزانه در معرض سموم قرار گرفته است. سموم در هوایی که تنفس می کنیم، در غذایی که می خوریم، دارویی که می خوریم و … وجود دارد. بدن به طور طبیعی فرایند سم زدایی و متابولیسم را به خودی خود انجام می دهد. اما ظرفیت آن بی نهایت نیست. زمانی که سموم در بدن ما بوجود می آیند باعث بروز بیماری می شوند. برای داشتن بالاترین سطح سلامتی باید سعی کنیم ظرفیت بدن برای سم زدایی را بالا ببریم و همچنین سعی کنیم در معرض سموم قرار گرفتن را به حداقل برسانیم.

با ما همراه باشید تا با راهکارهای سم زدایی بدن بصورت روزانه آشنا شوید.

۱آب لیمو

 

کبد عضو سم زدا در بدن است. حمایت کردن از عملکرد کبد و کمک به سالم تر بودن آن به طور طبیعی باعث بهبود فرایند سم زدایی می شود. د-لیمونن (d-limonene) آنتی اکسیدان موجود در پوست مرکبات می باشد. کبد ما بشدت دلیمونن را دوست دارد. اگر نمی توانید از پوست لیمو استفاده کنید نگران نباشید. به راحتی می توانید برای تامین آن یک یا دوقطره لیمو را درون آب بریزید و استفاده کنید.

 

۲حمام سم زدایی

 

حمام سم زدا دتوکس یکی از بهترین راه ها برای سم زدایی بدن است. این کار نه تنها باعث سم زدایی بدن می شود بلکه باعث تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن می شود و بافت پوست را تقویت می کند. حمام سم زدا سموم ذخیره شده در بدن را به سطح پوست انتقال می دهد و در نهایت از طریق سطح پوست آن ها را از بدن خارج می کند. حمام سم زدا به گونه ای است که باید در وان آب حمام موادی مانند نمک اپسوم، نمک دریا، جوش شیرین و روغن های گیاهی دل خواه را اضافه کنید.

۳استخراج باکتری ها به کمک روغن

 

شست و شوی دهان با روغن هزاران سال است که به عنوان یک روش سم زدایی انجام می شود. این کار بسیار ساده است و اصلا ضرری برای بدن ندارد. در دهان انسان بطور طبیعی مقدار زیادی باکتری وجود دارد که مقداری از آن ها می تواند باعث آسیب به دندان ها و لثه شود. از دیگر فواید این روش می توان کمک به از بین بردن بوی بد دهان و مرطوب شدن لب ها و لثه نام برد. این کار بسیار ساده است. فقط کافیست حدود یک قاشق روغن نارگیل یا کنجد را درون دهان قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه دهان را بسته و تمام دهان را به کمک آن شست و شو دهید. باید توجه داشته باشید به هیچ وجه آن را نخورید و همچنین بعد از تخلیه آن دهانتان را به کمک آب بشورید.

۴لوازم آرایش

 

زن ها به طور متوسط پوست خود را در مقابل ۵۰۰ نوع مواد شیمیایی قرار می دهند. به گفته محققان  پوست ما حدود ۶۰-۷۰ درصد محصولات موضعی را به خود جذب می کند. اگر روزانه از لوازم آرایش استفاده می کنید باید به یاد داشته باشید که لوازم آرایش بی کیفیت ممکن است به پوست شما لطمه وارد کند. در صورتی که به پوست خود اهمیت می دهید لوازم آرایش با کیفیت خریداری کنید. لینک زیر کیفیت مواد آرایشی خریداری شده را نمایش می دهد. کافیست اینجا کلیک کرده و نام محصول خود را در قسمت جست و جو آن سرچ کنید.

۵خواب مناسب

 

خواب مانند یک ماشین ظرف شویی برای مغذ عمل می کند. وقتی که ما به خواب می رویم جریان مایع مغذی نخاعی افزایش پیدا می کند و پروتئین ها مضر را که در طول روز در بین سلول های مغز بوجود آمده است را شست و شو می دهد. یکی از مواردی که حذف می شود بتا آمیلوئید (beta-amyloid) می باشد. پس سعی کنید به اندازه کافی بخوابید.

 

۶مواد شوینده

 

همیشه بر روی بسته بندی مواد شوینده قسمتی را مشاهده خواهید کرد که در باره شرایط نگهداری یا اخطار نوشته شده است. پس از استفاده از این مواد برای تمیز کردن لوازم خانه، باید دوباره آن سطح را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا باکتری ها را به خود جذب کند. برای این که در معرض سموم قرارنگیرید همچنین می توانید از مواد غیر سمی به جای این شوینده ها استفاده کنید.

۷افزایش تحرک و ورزش

 

ورزش نه تنها باعث داشتن احساس خوب در بدن می شود بلکه به طور طبیعی به بهبود فرایند سم زدایی در بدن نیز کمک می کند. زمانی که تحرک داریم و ورزش می کنیم گردش خون ما بهبود می یابد و مواد مغذی نه تنها به عضلات بلکه به تمامی اعضای بدن ارسال می شود. همچنین ورزش به سیستم لنفاوی (Lymphatic system) در بدن کمک می کند که این سیستم سموم را حذف می کند. ورزش شدت عرق کردن را افزایش می دهد که خود یک راه عالی برای سم زدایی و بسیار مهم برای عضلات می باشد.

 

۸مدیریت ذهنیت

 

مغذ ما به شکل متفاوتی مسائل مثب و منفی را پردازش می کند. به نظر میرسد که مسائل منفی باقی می مانند و مسائل مثبت فراموش می شوند. گاهی اوقات احساس بد یا احساس خستگی می کنیم. باید چند بار با خود بگوییم که چرا خسته شدم یا چرا احساس بدی دارم. پس از این شروع به یادگیری بیشتر و فهم آن می کنیم و راه های بهبود ذهنیت را می یابیم که خود باعث سلامتی می شود.

۹تغذیه مناسب

 

سم زدایی در بدن ما وابسته به مواد مغذی درون بدن است. اگر ویتامین ها و مواد مغذی کاهش یابد سم زدایی در بدن نیز نا کارآمد تر خواهد شد. اگر این اتفاق بیافتد تمامی سموم از بدن خارج نخواهد شد و وارد بافت های چربی و سلول های عصبی می شوند. این امر می تواند در آینده باعث بروز مشکل شود. پس باید به طور طبیعی مواد مغذی را دریافت کنید. سعی کنید از موادی مانند سبزیجات، میوه ها، تخم مرغ، ماهی، مرغ و گوشت در طول روز مصرف کنید.

 

منبع : ها کن یو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا