مشهد

احداث تونل انرژی و کابل 132 کیلو ولت در هسته مرکزی شهر مشهد


مجری طرح پست‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان از احداث تونل انرژی و کابل 132 کیلو ولت در هسته مرکزی شهر مشهد خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث تونل انرژی و کابل 132 کیلو ولت در هسته مرکزی شهر مشهد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان، حسن زارع‌زاده از احداث تونل انرژی و کابل 132 کیلو ولت در هسته مرکزی شهر مشهد خبر داد و اظهار کرد: این تونل به طول حدود 2.5 کیلومتر در مجاورت زیر گذر حرم رضوی عبور می‌کند و با اتمام آن، بخشی از پروژه رینگ شبکه اطراف حرم مطهر تکمیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حفاری و بتن‌ریزی این تونل از میدان شهدا تا حرم رضوی به اتمام رسیده و عملیات کابل‌کشی نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجری طرح پست‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این تونل از سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از تونل در عمق 17 متری از سطح زمین اجرا شده و با توجه به وجود آب‌های سطحی، چاه‌های جذبی و ابنیه قدیمی در اطراف حرم مطهر، اجرای این تونل با کندی پیش می‌رود که امید است با رفع موانع اجرایی، این پروژه تا پایان امسال به اتمام برسد.

زارع‌زاده هزینه اجرای بخش تونل را حدود 80 میلیارد ریال و هزینه کابل و کابل‌کشی آن را 65 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اگرچه امکان عبور 8 مدار کابل 132 کیلو ولت در این تونل وجود دارد لیکن در حال حاضر کابل 132 کیلو ولت به صورت دو مداره اجرا شده و طول کابل مصرفی  15 کیلومتر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا