مشهد

افتتاح نخستین سامانه سیار کشوری خدمات کارت هوشمند ملی در مشهد

کارت هوشمند ملی
مشهد- معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: نخستین سامانه سیار کشوری ارائه خدمات کارت هوشمند ملی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد حسینی صبح چهارشنبه در مراسم نخستین سامانه سیار کشوری ارائه خدمات کارت هوشمند ملی که در مشهد افتتاح شد اظهار کرد: ٢٨ میلیون کارت هوشمند ملی در کشور تا کنون صادر شده که  یک میلیون و ۸۰۰ هزار از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است. همچنین روزانه در استان چهار هزار و ۵۰۰ کارت هوشمند ملی صادر می‌شود در حالی که ظرفیت صدور کارت هوشمند در این استان روزانه ۹ هزار کارت است.

وی با اشاره به اینکه هشتاد مرکز صدور کارت هوشمند ملی در استان وجود دارد افزود: این مراکز می‌توانند روزانه ۹ هزار کارت صادر کنند اما در عمل فقط ۴ هزار و ۵۰۰ نفر روزانه به این مراکز مراجعه می‌کنند و در  هفته‌های آینده قرار است ٨٠٠ ایستگاه سیار در کشور راه اندازی شود که امیدواریم حدود ٨٠ ایستگاه آن به خراسان رضوی اختصاص یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: برای سالمندان و افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند ایستگاه‌های سیار ارائه خدمات کارت هوشمند ملی را در نظر گرفته‌ایم که امروز اولین آن در خراسان رضوی افتتاح شد و این ایستگاه‌ها در جهت رفاه حال شهروندان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های کارت ملی هوشمند ابراز کرد: صدور کارت هوشمند ملی دروازه ورود به شهر الکترونیک است و به دلیل اینکه قشری از مردم را برای خدمات هدف قرار داده است که به شکل طبیعی قادر نیستند این کارت را دریافت کنند و گامی در جهت تحقق عدالت به شمار می‌رود. 

حسینی ادامه داد: در چنین شرایطی خدمات دقیق، سریع، فراگیر، پاک و شفاف برای مردم رقم می‌خورد، عدالت بهتر تحقق می‌یابد، فساد کاهش یافته و آلودگی کمتر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا