مشهد

افزایش ۶۰ درصدی مسافران فرودگاه مشهد/ پیش‌بینی ورود و خروج بیش از ۲۵۰ پرواز در نوروز

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از افزایش قابل توجه جابجایی مسافران فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نسبت به هفته گذشته خبر داد.

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در نوروز اظهار کرد: کماکان از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی به فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد درخواست پرواز صادر می‌شود. هنوز میزان دقیق پروازهای روزانه در نوروز ۱۴۰۱ مشخص نیست، اما پیش‌بینی شده که در ایام پیک بیش از ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد داشته باشیم.

وی افزود: فرودگاه مشهد با افزایش تعداد پروازها هیچ مشکلی ندارد و شرکت‌های هواپیمایی بدون محودیت می‌توانند درخواست پرواز داشته باشند. همچنین در ایام نوروز اگر بخواهند افزایش پرواز داشته و یا پرواز فوق‌العاده قرار دهند با درخواست آن‌ها نیز مشکلی نداریم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در خصوص وضعیت پروازهای خارجی ادامه داد: در حال حاضر یک مسیر مشهد- دمشق اضافه شده است. همچنین شرکت‌ها برای چند مسیر به ترکیه درخواست داشته‌اند. شرکت هواپیمایی تابان نیز یک مسیر به افغانستان اضافه کرده است.

توقف ساخت و سازهای فرودگاه مشهد در محل تردد مسافران

امانی‌بنی یادآور شد: اولویت فرودگاه مشهد پاسخگویی و کسب رضایت مسافران است. از همین رو قرار است هیچ ساخت و سازی در محل تردد مسافران در فرودگاه مشهد در ایام پیک نوروزی انجام نگیرد.

فرودگاه در نوروز مشکل پارکینگ نخواهد داشت

وی در خصوص ظرفیت پارکینگ فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد تصریح کرد: در حال حاضر در پارکینگ رو باز و طبقاتی ظرفیت زیادی داریم، اما اگر در ایام نوروز پارکینگ‌ها جوابگوی نیاز مسافران نباشد، تمهیداتی برای آن اندیشیده خواهد شد. اغلب مسافران تمایل دارند خودرو خود را نزدیک به سالن فرودگاه پارک کنند که معمولا ردیف‌های انتهایی پارکینگ خالی می‌ماند. پارکینگ طبقاتی فرودگاه نیز با ظرفیت ۱۴۰۰ خودرو فعال است که بعید می‌دانم که با این حجم از ظرفیت، مشکل کمبود پارکینگ داشته باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در مورد تمهیدات فرودگاه مشهد جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرودگاه مشهد در نوروز تشدید خواهد شد. با توجه به این امر تمام الزاماتی که ستاد کرونا تاکنون برای فرودگاه معین کرده بود شدیدتر خواهد شد.

امانی‌بنی در خصوص میزان افزایش تعداد مسافران ورودی به فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد عنوان کرد: یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۴ نشست و برخاست در فرودگاه بین‌المللی مشهد با جابجایی بیش از ۱۸ هزار مسافر داشته‌ایم که نسبت به وضعیت مشابه در بهمن ماه ۶ درصد کاهش پرواز و ۳۸ درصد افزایش مسافر داشته است.

وی یادآور شد: همچنین در یکشنبه هفته گذشته، ۸ اسفند ماه ۱۲۲ پرواز با جابجایی بیش از ۱۱ هزار مسافر داشته‌ایم که با این وجود شاهد افزایش ۹ درصدی پروازها و ۶۴ درصدی مسافران در هفته جاری بوده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 6 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا