موفقیت

اینطوری به خواسته هایتان می رسید…

رسیدن به خواسته ها

برای رسیدن به خواسته ها باید دیگران را به سمت مسیر خودتان متمایل کنید

برای رسیدن به خواسته ها باید دیگران را به سمت مسیر خودتان متمایل کنید. پس از این بیشتر به خواسته هایتان خواهید رسید. جهت کشف بهترین استراتژی های ترغیب کننده پیشنهاداتی از افرادی که در ترغیب و هدایت دیگران به سمت اهداف خود مهارت دارند آورده ام (وکلا، مشاوران و متخصصان ارتباطات). این مطلب را بخوانید و اطمینان داشته باشید پس از این بیشتر به خواسته هایتان خواهید رسید.

1. خواهش کنید
شاید فکر کنید این عادت بی احترامی به خودتان است اما یکی از موانع نرسیدن به خواسته ها پیروی نکردن از این قانون است. انسان ها اغلب خواسته خود را می دانند اما در بیان کردن آن مشکل دارند. باید بدانید که دیگران قادر به خواندن محتویات و افکار ذهن شما نیستند. آن ها آنقدر به کارهای خودشان مشغول هستند که به نیازهای دیگران نمی توانند فکر کنند.

همیشه برای رسیدن به خواسته هایتان سوال بپرسید اظهار کردن نیازها اعتماد به نفس می خواهد اما هر چه بیشتر آن را انجام دهید بیشتر برایتان عادت می شود. قبل از قرارهای کاری یک طرح ذهنی آماده کنید یا روی کاغذ بیاورید. وقتی همه چیز واضح نباشد دیگران گیج می شوند و نمی توانند به شما پاسخ مثبت بدهند. نکات مختصر به آن ها کمک می کند که چه کاری انجام دهند.

2. به دیگران کمک کنید که با نظر شما به توافق برسند
اگر با شخصی روبرو هستید که می دانید به سختی با عقاید دیگران موافقت می کند تمام عقیده خود را به طور کامل بازگو نکنید. بهتر است ابتدا با بحثی شروع کنید که به آرامی او را به سمت برنامه خود بکشانید. برای این کار به جلسات بیشتری برای مذاکره نیاز دارید. پس اگر می خواهید شخصی را در رابطه با ایده و نظر خودتان متقاعد کنید باید جلسات بیشتری برای مذاکره با او داشته باشید.

وقتی یک نظریه جدید را به شخصی بازگو می کنید معمولا در ابتدا در مقابل آن جبهه می گیرند. اما اگر به آن ها در رسیدن به نظر خودتان کمک کنید دیگر تصور نمی کنند که دارند  به خواسته شما رسیدگی می کنند بلکه درک می کنند که در واقع این خواسته همان خواسته خودشان است. بهترین راه برای انجام این کار این است که بحث را با هدف خودتان شروع کنید اما اجازه دهید که با سوال هایی که مطرح می شود و شما مطرح می کنید بحث بیشتر باز و روشن شود. به عنوان مثال: نظر شما در رابطه با آن چیست؟ شما چه راه حلی برای آن دارید؟ اینگونه بهتر می توانید نظر آن ها را بفهمید. حتی می توانید با پاسخ دادن به این سوال ها مسیر بحث را به سمت هدف خودتان هدایت کنید.

در طول بحث باید نظر دیگران را هم تایید کنید. البته نیاز نیست که نظر آن ها را به عنوان بهترین نظر حتما بپذیرید به عنوان مثال بگویید: ایده خوبی است من تا به حال از این زاویه به مسئله نگاه نکرده بودم. این گونه به آن ها حس خوبی می دهید و احتمال این که نظر شما را بپذیرند بیشتر می شود.

3. مراقب کلمات خود باشید
هنگامی که درباره خواسته خودتان حرف می زنید سخت است که گفته هایتان تحت تاثیر خواسته تان قرار نگیرد چون هر چه باشد آن خواسته شماست. اگر در بیان خواسته خود با کلماتی که به زبان می آوریم حالت توهین داشته باشیم اصلا گفته هایمان شنیده نمی شوند.

هم ارتباطات کلامی و هم ارتباطات غیر کلامی در گفتگوها بسیار مهم هستند. پس وقتی می خواهید پیشنهادی را به دیگران بدهید باید سعی کنید حالت توهین نداشته باشد چون قبول پیشنهاد شما برای آن ها غیرممکن می شود. بهترین کار این است که به جای “تو” از “من” یا “ما” استفاده کنید. به جای این که بگویید ” باید فلان سهم از کار خانه را تو انجام دهی” بگویید ” من دوست دارم که تقسیم کارمان را عوض کنم” جمله اول حالت حمله و دستوری دارد اما جمله دوم یک پیشنهاد است.

4. شنونده واقعی باشید
همه گوش می دهند اما شنونده فعال نیستند. مطالعات اثبات کرده اند که ما انسان ها در طی ۳ ساعت یک سوم تمام چیزهایی که شنیده ایم را فراموش می کنیم و پس از ۲ ماه ۷۵% درصد آن شنیده ها را فراموش می کنیم درست مثل این که از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج می شوند.

مردم فکر می کنند دارند گوش می دهند اما در واقع انتظار می کشند که نوبت حرف زدن خودشان بشود. اگر این طور باشد اطلاعات مهمی که می تواند کمک بزرگی به شما بکند را از دست داده اید. مثلا سوالاتی که اگر به دقت گوش می دادید می توانستید از او بپرسید. خوب گوش دادن مثل مدیتیشن می ماند. باید به افکار دیگران توجه و دقت کنید و حضور واقعی داشته باشید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ در ابتدا گوشی موبایل را خاموش کنید. به صورت فرد نگاه کنید البته نیازی نیست که به او خیره شوید. در ذهنتان نظر او را مرور کنید تا مطمئن باشید که پیغام او را گرفته اید.

5. درخواست کمک کنید
بنا بر دلایلی درخواست کمک برای مردم سخت است.اما باید بدانید که درخواست کمک آنقدرها هم سخت نیست و اینطور که شما فکر می کنید نشان دهنده پستی یا عدم تکامل شما نیست بلکه به شما کمک می کند که زودتر به خواسته خود برسید.

درخواست کمک ضعف شما را نشان نمی دهد بلکه انسان بودن شما را نشان می دهد. محققان دریافته اند که ما انسان ها معمولا تمایل دیگران برای کمک را دست کم می گیریم.

6. روابط را در اولویت قرار دهید
ما برای حمایت عقایدمان به دیگران نیاز خواهیم داشت. به خصوص اگر آن ها بیشتر از یک نفر باشند پس تاثیرشان هم بیشتر از یک نفر خواهد بود مثل خانواده یا تیم کاری. حتی اگر شخصی باهوش و سخت کوش باشید اما در گوشه ای سرتان به کار خودتان باشد و سعی نکنید که همکاران، رئیس یا مدیر را بشناسید هنگام بیان و تایید نظرتان با مشکل مواجه خواهید شد.

بنابراین با آن ها ارتباط برقرار کنید باید نسبت به اطرافیانتان کمی کنجکاو باشید. با چیزهای جزئی شروع کنید. درباره محل زندگی، درباره علاقه آن ها به سرگرمی های آخر هفته بپرسید. آن ها را به بیرون دعوت کنید و با هم قهوه بخورید.

منبع: برترینها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا