سلامت

این رژیم غذایی را در دوران کرونا و خانه‌نشینی جدی بگیرید

یکی از سئوالات متداول در ایام همه‌گیری کرونا این است که با کدام رژیم غذایی می‌توان ایمن‌تر و سالم‌تر بود.

 زهرا اباصلتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه هفته بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم از ۱۵ تا ۳۰ دی ماه با شعار ” تغذیه سالم، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری ازکرونا “در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست اظهار داشت: در دوران قرنطینه خانگی به جای مصرف تنقلات چرب و پر نمک (مانند آجیل و تخمه‌های نمکی) و شیرین (مانند انواع شیرینی، شکلات  و بیسکویت و نوشیدنی‌های شیرین شده با قند)، از انواع میوه‌‍های فصلی و تازه استفاده شود.

وی با تاکید از اجتناب مصرف خود سرانه مکمل‌های ویتامین A، روی و آهن تصریح کرد: بهتر است به جای مصرف مکمل‌ها، از سبزی‌ها و میوه‌هایی که به صورت طبیعی دارای این ویتامین‌ها هستند، استفاده شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حبوبات منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. بنابراین در وعده‌های غذایی اصلی روزانه از حبوبات استفاده شود گفت: انواع نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی، آب نبات، شکلات، نوشیدنی‌های شیرین مثل شربت ها، انواع مربا و انواع شیرینی‌های خشک و تر حاوی مقادیر زیادی مواد قندی هستندو از افراط در مصرف آن باید اجتناب کرد.

اباصلتی با بیان اینکه مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و شیرین خطر ابتلای شما به کرونا را افزایش می‌دهد اظهار کرد: در زمان خرید باید به نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای توجه شود، توجه به نشانگر رنگی تغذیه‌ای محصولات غذایی تضمین خریدی سالم‌تر و سیستم ایمنی قویتر برای پیشگیری از کرونا است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از اضافه وزن در دوران همه‌گیری کرونا، در خانه با کودکان خود بازی‌های پرتحرک انجام دهید تصریح کرد: والدین باید برای پیشگیری از چاقی کودکان، میزان تماشای تلویزیون، کار و بازی کودکان با رایانه را محدود کنند و برنامه‌ای منظم برای آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد باید در دوره همه‌گیری کرونا، برای داشتن فعالیت بدنی منظم و ورزش در منزل، برنامه ریزی شخصی داشته باشند گفت: بهتر است والدین برای تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک بیشتر در ایام ماندن در منزل، به طور دسته جمعی همراه اعضای خانواده ورزش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 1 =

دکمه بازگشت به بالا