مشهد

برنامه‌ریزی جدی برای کاهش اختلاف سرانه فضای سبز بین مناطق مشهد

resized_139404031041102955562054jpg

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد از برنامه‌ریزی جدی برای کاهش اختلاف سرانه فضای سبز بین مناطق مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامحسین صاحبی صبح امروز در برنامه زنده رادیویی “شهر ما” که از صدای خراسان رضوی پخش شد، در خصوص بهره‌برداری از فاز اول بوستان بهار بیان کرد: بوستان بهار در یکی از محروم‌ترین نقاط کم‌برخوردار شهر قرار دارد.
وی افزود: ساخت این بوستان در سال‌های گذشته آغاز شد اما به دلیل مشکلات اعتباری بلاتکلیف مانده بود.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این راستا طی دو سال گذشته شورای اسلامی شهر و شهرداری اعتبارات ویژه‌ای را برای اتمام این پروژه در نظر گرفت که با توجه به این اقدام فاز اول بوستان بهار امروز به بهره‌برداری می‌رسد.
صاحبی گفت: بوستان بهار 85 هکتار است که امروز 40 هکتار آن به بهره‌‌برداری می‌رسد و ساکنان مناطق دروی، خواجه‌ربیع و رسالت از آن بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه به نیازهای حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و در این خصوص افزود: یکی از اصلی‌ترین نیازهای حاشیه شهر احداث فضای سبز است که باید با تملک زمین این نیاز رفع شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مشهد 12.5 مترمربع برای هر نفر است.
صاحبی تصریح کرد: در حال حاضر اختلاف فاحشی در حوزه سرانه فضای سبز بین مناطق مشهد وجود دارد دارد به عنوان مثال سرانه فضای سبز در منطقه 9 مشهد 45 تا 50 متر است اما در مناطق 2 و 3 مشهد این سرانه تنها 2.5 تا 3 مترمربع می‌باشد.
وی گفت: با این وجود شورای اسلامی شهر مشهد برنامه‌ریزی جدی برای تملک اراضی به منظور کاهش این اختلاف در مناطق کم‌برخوردار دارد.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در پایان گفت: از شهروندان عزیز نیز درخواست می‌شود تا در حفظ و نگهداری فضای سبز کوشا باشند.
گفتنی است؛ مراسم بهره‌برداری از فاز اول بوستان بهار هم‌اکنون در فرهنگسرای قرآن و عترت در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

دکمه بازگشت به بالا