مشهد

برنامه‌های مدیریت شهری مشهد برای ماه رمضان

حسین باغگلی، معاون شهردار مشهد برنامه‌های مدیریت شهری مشهد را برای ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

 با فرا رسیدن ماه میهمانی خدا، مدیریت شهری مشهد تدارکات گسترده‌ای را برای این ماه در نظر گرفته است تا حال وهوای شهر رمضانی شود. دراین راستا و به گفته معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ویژه برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری جشن‌های متعدد تا زیباسازی شهر متناسب با این ایام برای شهروندان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین باغگلی دراین باره گفت: ویژه برنامه «شهر مهمان ماه» با هدف ایجاد فضای شادابی و نشاط معنوی با تأکید بر مبارک بودن این ماه در سیزده بوستان محوری مشهد در مناطق سیزده گانه شهرداری برگزار می‌شود. وی افزود: این جُنگ‌های شبانه رمضانی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ هر شب با برنامه‌هایی شامل قرائت قاریان نوجوان ممتاز، برگزاری فعالیت‌های هنری قرآنی همچون سرود و تواشیح و اجرای برنامه‌های شاد با محتوای قرآنی برپا خواهد شد.

معاون شهردار مشهد ضمن اشاره به برگزاری ویژه برنامه جنگ شادی به همت اداره آموزش این سازمان در نمایشگاه بین المللی تصریح کرد: جشن ویژه روزه اولی‌ها در فرهنگ سرای کودک، پویش روز قدس و پویش کریمانه به همت فرهنگ سرای غدیر در شهر و قدردانی از خادمان قرآنی در فرهنگ سرای خادم الشریعه از دیگربرنامه‌های فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان است.

باغگلی بیان کرد: همچنین ویژه برنامه‌های «جبهه همین نزدیکی» در فرهنگ سرای شهید سلیمانی، رؤیت هلال ماه در فرهنگ سرای علوم و نجوم، جشنواره آیین‌های بین المللی ماه مبارک رمضان در فرهنگ سرای امت و ویژه برنامه «شهر مهمان ماه» به همت ادارات فرهنگی مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

آذین بندی گسترده شهر

وی درباره بحث آذین بندی شهر افزود: فضاسازی شهر در این ایام با نصب ۳۵۰هزار متر ریسه رنگی، ۴ هزار آویز ستونی، ۳ هزارو۵۰۰ پرده بیرقی بی آرتی و ۲ هزار پرده بیرقی سر دری از ۱۳ الی ۳۰ فروردین ماه انجام می‌شود.

باغگلی با بیان اینکه فضاآرایی شهر به طور ویژه‌ای در ایام عید فطر با ریسه‌های رنگی، آویز‌های ستونی و پرچم‌های بیرق صورت می‌گیرد، ادامه داد: از ۳۰ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت نیز شهر با ۳ هزارو۵۰۰ آویز ستونی، ۳ هزارو۵۰۰ پرده بیرقی بی آرتی و هزار پرده بیرقی سردری آذین بندی خواهد شد.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: به همت اداره فرهنگی سازمان در طول ماه مبارک رمضان ۳ هزارو۴۵۰ استرابورد، ۳۱ قاب و ۸۷ بیلبورد در شهر اکران می‌شود.

اقامت ۱۹۴ هزار نفر در مراکز اسکان نوروزی شهرداری مشهد

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان اجتماعی وفرهنگی شهرداری مشهد گفت: در نوروز امسال ۱۹۳هزارو۷۵۶نفر در مراکز اسکان اضطراری شهرداری مشهد و کمپ غدیر اقامت کردند.
حسین باغگلی افزود: ۱۷۶هزارو۸۶نفر از این تعداد در بوستان غدیر و بقیه در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد اسکان داده شدند. ضمن اینکه در نوروز امسال ۱۶ایستگاه استقبال از زائر در شهر مشهد و مبادی ورودی آن فعال بود که به ۸۰۹هزارو۶۴نفر در این ایستگاه‌ها پاسخگویی شد.

همچنین در نوروز امسال ۱۴ پایگاه راهنمای زائر در سطح شهر مشهد و مبادی ورودی آن فعال بود که به ۸۰۹ هزار و ۶۴ نفر در این ایستگاه‌ها پاسخگویی شد. وی ادامه داد: در این ایام بیش از ۳۶ هزار محصول اطلاع رسانی، کتابچه و نقشه در بین زائران توزیع شده است.
باغگلی افزود:۲ دستگاه اتوبوس مشهدگردی ۲ طبقه و ۱۰ دستگاه اتوبوس یک طبقه نیز در این ایام در مشهد فعال بودند که با ۵۷ تور،۲ هزار و ۵۷۸ نفر را با المان‌ها و رویداد‌های فرهنگی نوروزی مشهد آشنا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا