مشهد

برگزاری سمپوزیوم سرطان در مشهد

000143

سمپوزیوم بین المللی سرطان با حضور پزشکان و متخصصانی از داخل و خارج کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش وب دا، در این سمپوزیوم بین المللی 30 استاد برجسته حوزه سرطان از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، عراق، پاکستان، عراق، مالزی و سوییس شرکت دارند.
دکتر مصطفی مهرابی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از میهمانان ویژه این سمپوزیوم می باشد.
رییس مرکز پیشگیری از سرطان “نسترن” نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: این مرکز با سه هدف پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان هدفمند بیماری سرطان بدنبال وصیت زنده یاد “نسترن رزمجو” از حدود یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
تقی میر احمدی افزود: پروژه های پیشگیرانه و تشخیص زودرس بیماری سرطان این مرکز با همکاری شرکتهایی از کشورهای آلمان و استرالیا و دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و فردوسی در حال اجرا است.
وی تولید و ارائه قوی ترین آنتی اکسیدانها از مواد طبیعی مانند “انار، زعفران و زردچوبه ” با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و چند شرکت خارجی را از جمله اقدامات مرکز پیشگیری از سرطان نسترن عنوان کرد.
وی بیان کرد: مرکز پیشگیری از سرطان نسترن همچنین در زمینه شناسایی و جداسازی سلولهای سرطانی در گردش خون همزمان با نخستین مراحل تشکیل تومور و همچنین بررسی میزان تاثیرگذاری داروهای شیمی درمانی صحیح با آزمایش ساده خون پروژه های مختلفی را با همکاری شرکت های خارجی در دست اجرا دارد.
میر احمدی همچنین تاسیس مدرسه سرطان را از اقدامات پیشگیرانه این مرکز عنوان کرد و گفت: در این مدرسه آموزش های پیشگیری از سرطان برای گروههای مختلف با هدف اصلاح سبک زندگی و روش های تغذیه مناسب ارائه خواهد شد.
وی گفت: راه اندازی کلینیک و مرکز تحقیقات نسترن در زمینی به مساحت 12 هزار و 500 متر مربع از دیگر پروژه های در حال اجراست که این مرکز گامی در راستای تشخیص زودرس سرطان ها به شمار می رود.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد طی سخنانی دراین سمپوزیوم گفت: با کمال تاسف هم اکنون خانواده های زیادی در کشورمان درگیر بیماری سرطان هستند و این بیماری تبعات مختلف اجتماعی، اقتصادی و روحی روانی بسیاری را در بردارد.
دکتر محمد کافی با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، افزود: اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماریها بویژه سرطان ساده تر و کم هزینه تر می باشد.
وی بیان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد تاکنون پروژه های مختلفی را با همکاری دانشجوهای پی.اچ.دی این دانشگاه در حوزه سرطان انجام داده و در دست اجرا دارد که از آن جمله می توان به نقش “آنتی اکسیدان ها” در پیشگیری از سرطان ها اشاره کرد.
وی مشارکت تشکل های مردم نهاد در پیشگیری و کنترل سرطان را ضرروی دانست و گفت: سمپوزیومی که اکنون شاهد برگزاری آن هستیم نمونه ای از همکاری یک تشکل مردمی در پیشگیری از سرطان ها به شمار می رود.
دبیرکل سمپوزیوم بین المللی سرطان نیز محور اصلی این نشست را پیشگیری و تشخیص به موقع سرطان عنوان کرد.
دکتر مریم متین مقدم افزود: از بین 232 مقاله ارسال شده به دبیرخانه 197 مقاله پذیرفته شد که 11 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر امروز ارائه می شوند.
وی با اشاره به برپایی پنج کارگاه آموزشی در این سمپوزیوم با همکاری متخصصان ایرانی آلمانی و کانادایی گفت: تشخیص سرطان با استفاده از سلولهای توموری موجود در جریان خون، کارگاه روانشناسی سرطان و کشت سلولی و القا تومور از جمله عناوین این کارگاههای آموزشی هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا