خراسان

بیکاری در خراسان رضوی ۲ برابر شده است

امیرحسین قاضی زاده

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم بیکاری در خراسان رضوی ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس سید امیرحسین قاضی‌زاده در جلسه طرح مشکلات مالیاتی اصناف که در سالن جلسات اتاق اصناف مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در خراسان رضوی  بخش مالیات بسیار منضبط عمل کرده و مالیات مقرر را بر اساس مبلغ گذاشته شده اخذ می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع  مرتب سازمان برنامه و بودجه را به این طمع می‌اندازد که سقف درآمد را افزایش دهد ما همیشه در سال‌های قبل مازاد درآمد داشتیم و این مازاد درآمد خیلی از مشکلات استان را رفع می‌کرد اما حالا معمولا سقف در نظر گرفته شده هم محقق نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ادارات کل مالیاتی در سراسر کشور شبیه به هم عمل نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر سراسر کشور به یک صورت اقدام کنند رشدی شبیه به هم اتفاق می‌افتد وضعیت اقتصادی نشان از این دارد که گردش نقدینگی کاهش پیدا کرده و بیکاری در خراسان رضوی به بیش از ۲ برابرافزایش داشته است.

قاضی‌زاده بیان کرد: با این وضعیت اقتصادی افزایش سریع مالیاتی منطق درستی ندارد و در سایر استان‌ها شاهد هستیم به این صورت نیست فشار مالیات در واقع به صاحبان اصناف که به هر حال سرمایه و اموالی دارند نمی‌آید و در این میان تعداد زیادی از کارگران ساده هستند که در این فضا بیکار شده و بعد از آن مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: البته موارد دیگری مانند اخذ مضاعف پروانه توسط شهرداری، روش عملکرد بیمه‌ها و سایر موارد نیز به همراه مالیات فضای پویای اقتصاد در مشهد و خراسان رضوی را دچار مشکل کرده و در چند سال اخیر حال و روز خوبی در این بخش نبوده و باید پرسید چرا در تبریز و اصفهان این اتفاقات نمی‌افتد امیدوارم در عمل ببینیم اصلاح امور اتفاق بیفتد زیرا در غیر این صورت ما با آثار این رفتار روبه رو می‌شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا