مشهد

تصاویر ۳۰ پرستار مدافع سلامت در مشهد نصب می‌شود

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به مناسبت روز پرستار، تصاویر ۳۰ نفر از پرستاران مدافع سلامت که در راه نجات جان بیماران جان خود را از دست داده‌اند و یا جانفشانی داشته‌اند، در میادین و خیابان‌های شهر مشهد نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، امیررضا صالح مقدم با بیان اینکه کادر پرستاری در ۱۰ ماهه گذشته در راه نجات جان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از هیچ تلاشی دریغ نکردند و حتی از جان خویش گذشتند، اظهار کرد: با مساعدت شهرداری مشهد و به‌منظور تجلیل از مقام پرستاران به‌ویژه پرستاران آسمانی شده، قرار است همزمان با میلاد حضرت زینب(س)، تصاویر پرستاران در مناطق مختلف شهر نصب شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تلاش مؤثر جامعه پزشکی و پرستاری در دوره مبارزه با کووید ۱۹ اقدامی ارزشمند و فداکارانه است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره مدیریت و رفع بحران کرونا شرایط ویژه‌ای با حضور و مداخلات به‌موقع پرستاران مدافع سلامت ایجاد کرد و نتیجه آن عملکرد قابل قبولی به لحاظ افزایش آمار بهبودی‌ها و کاهش آمار فوتی‌ها است.

وی تأمین نیروی انسانی به‌منظور گسترش خدمات‌رسانی را از اقدامات مهم این مدیریت برشمرد و افزود: به‌منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونایی با مجوز قرارگاه کرونا دانشگاه، ۲۴۰ پرستار شرکتی جذب و در بخش‌های کرونایی مشغول به‌کار شدند.

صالح مقدم با اشاره به اینکه با توجه به سرد شدن هوا و احتمال عود بیماری‌های تنفسی و کرونا، سیستم پرستاری دانشگاه آماده خدمت‌رسانی به بیماران است، خاطرنشان کرد: اولویت در تقسیم‌بندی نیروها به بیمارستان‌های مرجع کرونایی است، علاوه بر این با توجه به محدود شدن عمل‌های جراحی الکتیو، پرسنل اتاق عمل به بخش‌های کرونا ارجاع داده می‌شوند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همچنین پرستاران در زمان عود بیماری از بیمارستان‌های پاک به بیمارستان‌های مرجع کرونا اعزام می‌شوند تا در همه حال نیروی کار تازه نفس مشغول خدمت به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باشد، عنوان کرد: امکان تمدید طرح خدمات قانونی پرستاری نیز فراهم شده و هر پرستار برای بار دوم می‌تواند طرح خود را در دانشگاه بگذارند و به بیماران خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در حین ارائه خدمت کادر درمان مبتلا به بیماری کرونا شوند تمام فرآیند تشخیصی و درمانی کادر درمان رایگان انجام می‌شود، بیان کرد: سی تی اسکن ریه، آزمایشات تشخیصی، بستری، خریداری دارو  برای هر پزشک و پرستار کاملا رایگان انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا