مشهد

تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی باز هم کاهش یافت

دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونادر خراسان رضوی، تعداد بستری‌شدگان روزانه این بیماری به ۱۹۰ نفر در استان رسید.

دکتر حمید رضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته یعنی از ۲۸ شهریور که ۲۸۵ بیمار کرونایی در روز بود به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۸۳۰ نفر از آنان در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرستانهای ۱۵ گانه آن قرار دارند.
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بدحال و بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه استان خراسان رضوی نیز به ۳۷۲ نفر کاهش یافته است.
رحیمی بار دیگر بر پوشش فراگیر واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد.

 ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و  ۵۴۷  هزار و ۹۹۰  نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان  ۱۱۹ هزار و  ۶۴۹ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۹۶۶ هزار و  ۹۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  
در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
تا کنون ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۱۱ دُز رسید.
پاندمی کرونا” در سطح جهان  ۲۰۹ میلیون و ۳۱۴ هزار و  ۳۶۴نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۷۶۳ هزار و ۶۵۲ نفر را گرفته است. ۲۰۹ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۶۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با  ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۹۸۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۰۶ هزار و ۳۱۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا