مشهد

تعداد هتل‌های مشهد ۲.۵ برابر شده است/ اشغال ۴۸ درصدی هتل‌های مشهد در سال ۹۴

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: تعداد هتل‌های مشهد در ۱۰ سال اخیر ۲.۵ برابر شده و حدود ۲۰۰ هتل دیگر نیز در این شهر در دست ساخت است.

تعداد هتل‌های مشهد ۲.۵ برابر شده است/ اشغال ۴۸ درصدی هتل‌های مشهد در سال ۹۴
 

به گزارش شهرآراآنلاین، محمد قانعی اظهار داشت: هتل‌های شهر مشهد به تناسب نیاز زائران از 1 تا 5 ستاره درجه بندی شده و بیشترین تعداد آنها دارای رتبه 3 ستاره هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت هتل‌ها در شهر مشهد مقدس حدود 50 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این تعداد در وضعیت‌های فوق‌العاده به حدود 75 هزار نفر نیز امکان افزایش دارد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به میزان افزایش بازرسی‌های هتل‌های شهر مشهد مقدس با جدیت دنبال می‌شود، بیان کرد: این بازرسی‌ها در 4 صورت دوره‌ای، موردی، سرزده و غیرمحسوس انجام می‌شود و تمام شکایات در کمتر از 15 دقیقه بررسی می‌شود.

قانعی افزود: 200 هتل در شهر مشهد مقدس ساخته شده که متوسط سرمایه‌گذاری در آن‌ها 75 میلیارد تومان بوده و میانگین نرخ آنها 30 درصد پایین‌تر از سایر نقاط کشور است.

وی در ارتباط با مشکلاتی که در بخش جذب گردشگر شهر مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین چالشی که در گردشگری مشهد وجود دارد تک بعدی آن است به این معنی که باید خدمات گردشگری به غیر از زیارت در بخش‌های دیگری از جمله سلامت، طبیعت گردی، سیاحتی، تفریحی و دیگر مواردی از این دست نیز تسری یابد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه میزان اشغال واحدهای اقامتی در مشهد مقدس کاهش بسیار زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: میانگین اشغال هتل‌های مشهد در سال 94 حدود 48 درصد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا