مشهد

ثبت اطلاعات بیماران کرونا در سامانه mcmc دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمام بیماران سرپایی و بستری مراجعه کننده به کلینیک‌های تنفسی و اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در سامانه mcmc ثبت می‌شوند تا روند درمان آن‌ها پیگیری شود.

دکتر ایوب توکلیان با اشاره به اینکه ریجستری تمام بیماران بستری که PCR مثبت دارند و یا سی‌تی اسکن ریه آن‌ها مشکوک به کروناست، در سامانه mcmc بیماران کووید ثبت می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای بیماران سرپایی که با علائم تنفسی به کلینیک‌های تنفسی دانشگاه مراجعه می‌کنند، باید تست رپید اخذ شود و پیگیری و رهگیری در خصوص این بیماران انجام شود. علاوه بر این تمام اطلاعات جسمانی بیمار باید در سامانه‌های اطلاعاتی ما ثبت شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی تصریح کرد: وضعیت تجهیزات پزشکی به ویژه تصویربرداری و اکسیژن‌رسانی به صورت مستمر در حال پایش است تا اگر نواقصی وجود دارد، قبل از ورود به پیک بعدی برطرف شود. 

توکلیان افزود: اگر به طور مجدد وارد پیک شویم، در شرایط عادی پیک مشکلی به لحاظ تصویربرداری و اکسیژن‌رسانی نیست اما حوزه‌های مرتبط به صورت روزانه و دائما در حال پیگیری هستند تا تجهیزات اکسیژن‌رسانی برای نیازهای بحرانی و ویژه در ایام پیک و اوج زمان‌های مصرف دچار مشکل نشود.

دکتر توکلیان عنوان کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه مساعدت‌های لازم را از باب تامین هزینه‌ها بر عهده دارند و اقدامات کارشناسی نیز توسط کارشناسان معاونت درمان دائم درحال رصد و پایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا