مشهد

جذب بیش از ۸۰۰۰ هیئت علمی در دانشگاه آزاد/تعداد اعضاء هیئت علمی تا سال ۹۶ به ۲۰ هزار نفر می‌رسد

حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در این ۳ سال بیش از ۸ هزار هیئت علمی جذب دانشگاه شده‌اند و تا سال ۹۶ این رقم را در نظر داریم به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حمید میرزاده ظهر امروز در افتتاحیه نخستین دوره تربیت استاد با موضوع آزاداندیشی دینی اظهار داشت: در سال‌های اخیر باب بحث و گفت‌وگو و همچنین نقادی در جامعه دانشگاهی بیشتر شده و این حرکتی مبارک و فرخنده است.

وی افزود: مباحث مربوط به آزاداندیشی با تاکیدات مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای در حوزه و دانشگاه پیدا کرده و جامعه علمی و دانشگاهی ما در فضای ویژه، نقادی را از دورن و پاسخگویی را تجربه می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، در سال 93 آئین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی را تصویب و ما ابلاغ کردیم، گفت: این امر آن‌چنان که باید و شاید در دانشگاه‌های مختلف هنوز ترویج پیدا نکرده، در زمینه آزاداندیشی دینی دانشگاه‌‌ها باید توان پاسخگویی به ابهامات و شبهاتی که در مورد دین مبین اسلام مطرح می‌شود، را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد از تاریخ انقلابی و حضور شخصیت انقلابی و فرد آزاد اندیشی چون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برخوردار است گفت: از شورای عالی آزاداندیشی حمایت می‌کنیم چراکه دانشگاه آزاد مصداق واقعی آزاداندیشی است.

میرزاده تصریح کرد: زمانی که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اقدام به پایه‌گذاری این دانشگاه کردند تفکرات آن روزها کار بخش خصوصی را مساوی با الحاد و ارتداد می‌دانست اما آیت‌الله هاشمی با توجه به ناتوانی درآمدی دولت، موجی را برای مردمی‌سازی فرآیند آموزش عالی فراهم کردند.

وی افزود: اگر تولیدات علمی دانشگاه آزاد را از رزومه جامعه علمی ایران حذف کنیم ایران پائین‌تر از مصر قرار می‌گیرد علاوه بر این در این 3 سال بیش از 8 هزار هیئت علمی جذب دانشگاه شده‌اند و تا سال 96 این رقم را در نظر داریم به 20 هزار نفر برسانیم چرا که دانشگاه آزاد مأمنی برای جذب فارغ التخصیلان است که این امر نتیجه آزاداندیشی است.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حرکت آزاداندیشی گفت: به دلیل ضریب علمی بالای دانشگاه آزاد در توسعه علمی ایران ما در این راستا حرکت می‌کنیم و در واقع آزاداندیشی ضمانت بخش استقلال کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا