فرهنگ و هنر

جزئیات چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اعلام شد

 اسلایدر سایت حاتمی (۲)

«افشین تحفه گر» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «حجت طباطبایی» رئیس اداره سینمایی این اداره کل روز گذشته در نشست خبری، جزئیات چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد را اعلام کردند. به گزارش خراسان رضوی، بر این اساس چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد امسال با ۲۴ فیلم برگزار خواهد شد. جزئیات مربوط به این جشنواره که در نشست خبری روز گذشته اعلام شد به شرح زیر است:
چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه و در سه سینمای هویزه، آفریقا و شهید اصغرزاده مشهد برگزار خواهد شد.بر این اساس امسال اولین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود که ۳ سینما برای اکران فیلم ها در نظر گرفته شده است و می تواند دغدغه های علاقه مندان هنر هفتم در این شهر را کاهش دهد.
بر اساس اعلام ستاد مرکزی، در جشنواره امسال ۲۴ فیلم در سه گروه هشت تایی در مشهد اکران خواهد شد. اسامی فیلم های این گروه ها بدین شرح است:
گروه A: فراری (علیرضا داوود نژاد)، بدون تاریخ بدون امضا (وحید جلیلوند)، سوفی و دیوانه (مهدی کرم پور)، ویلایی ها(منیره قیدی)، آذر (محمد حمزه ای)، تابستان داغ (ابراهیم ایرج زاد)، تقصیر من نیست (اسماعیل میهن دوست)، شنل (حسین کندری)
گروه  C: ماجان (رحمان سیفی آزاد)، دریاچه ماهی (مریم دوستی)، خفه گی (فریدون جیرانی)، زیر سقف دودی (پوران درخشنده)، بیست و یک روز بعد (محمدرضا خردمندان)، ایتالیا ایتالیا (کاوه صباغ زاده)، مادری (رقیه توکلی)، سد معبر(محسن قرائی)
گروه E: اسرافیل (آیدا پناهنده)، سارا و آیدا (مازیار میری)، چراغ های نا تمام (مصطفی سلطانی)، ماجرای نیمروز (محمدحسین مهدویان)، یادم تورا فراموش(علی عطشانی)، دعوتنامه (مهردادفرید)، بن بست وثوق (حمید کاویانی)، فصل نرگس (نگار آذربایجانی)
پیش فروش بلیت های جشنواره از ساعت ۸ صبح امروز در سامانه سینوگرام «cinogram.com» آغاز خواهد شد و به مدت چهار روز تا ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۱۰ بهمن ادامه خواهد داشت. با توجه  به  عدم  امکان ثبت نام در این سامانه طی چند روز اخیر، پیش بینی می شود امکان ثبت نام مجدد از صبح امروز فراهم  شود.
بر اساس اعلام مسئولان ستاد استان، هر فرد با یک کد ملی امکان تهیه بلیت های دو گروه از فیلم های مشهد را خواهد داشت و ظرفیت خرید چهار بلیت برای هر فیلم پیش بینی شده است. البته جزئیات دقیق تر در این باره از امروز در سایت سینوگرام اعلام و اطلاع رسانی می شود.
در صورت خرید گروهی فیلم ها، بهای هر بلیت هشت هزار تومان و در صورت انتخاب تکی فیلم ها، بهای بلیت ۱۰ هزار تومان است.
فروش بلیت در گیشه سینما ها فقط در شرایطی قابل اجرا خواهد بود که  ظرفیت فروش اینترنتی تکمیل نشود.
با توجه به ایجاد سامانه پیش فروش بلیت های جشنواره، پیش بینی می شود، امسال مخاطبان مردمی و علاقه مندان به سینما برای تهیه بلیت با مشکلات کمتری مواجه باشند.
علاقه مندان می‌توانند بلیتهای خریداری شده را در نرم‌افزار تلفن همراهشان مشاهده کنند اما برای دیدن فیلمها همراه داشتن بلیت کاغذی الزامی خواهد بود
هر یک از ۲۴ فیلم جشنواره مشهد چهار اکران خواهد داشت و بر این اساس جشنواره فیلم فجر مشهد هر روز اکران سه فیلم در سه سینما (به صورت چرخشی ) را خواهد داشت. ساعات اکران ها به ترتیب ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ خواهد بود.
هم اکنون فهرست فیلم ها قطعی است اما جدول زمانی اکران آن طی روزهای آینده مشخص خواهد شد. به گفته مسئولان ستاد استانی، پیش فروش بلیت ها بدون اعلام زمان دقیق اکران انجام می شود.
با توجه به سالن های پیش بینی شده، برای هر سئانس اکران جشنواره که در سه سینما انجام می شود، دو هزار صندلی وجود دارد و به همین دلیل علاقه مندان مشکلی برای تهیه بلیت نخواهند داشت و می توانند بلیت فیلم های مورد علاقه  خود را تهیه کنند.
رایزنی هایی در حال انجام است که فیلم های ” اشنوگل” اثر هادی حاجتمند و “کوپال” کاظم مولایی از جمله فیلم های هنرمندان خراسانی در جشنواره امسال  نیز در جدول اکران قرار بگیرد.
برگزاری نشست های نقد و بررسی فیلم های کوتاه و بلند دو سال اخیر سینمای استان نیز به عنوان بخش جانبی جشنواره پیش بینی شده است.
فریدون جیرانی و سعید سهیلی از هنرمندان خراسانی سینمای ایران، برای حضور در نشست های جشنواره مشهد دعوت خواهند شد و در صورت امکان حضور خواهند یافت.
عدم پیش بینی ظرفیت  لازم برای حضور اصحاب رسانه در جشنواره فیلم فجر از انتقادات مطرح شده در این نشست بود که مسئولان استانی اعلام کردند برای رفع این مشکل با ستاد مرکزی رایزنی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا