مشهد

حدود ۴۵ درصد از اراضی مشهد مقدس موقوفه امام رضا(ع) است

 

سید مرتضی بختیاری معاون جدید سیاسی و امنیتی دادستان کل کشو

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد از اراضی مشهد مقدس موقوفه امام رضا(ع) است، گفت: در سطح کشور هم رقبات متعددی وجود دارد که مردم متدین ایران برای ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی وقف کرده‌اند.

به گزارش  آستان‌نیوز، سید مرتضی بختیاری در آئین تکریم و معارفه معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی، اعضای شورای قضایی استان و معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی برگزار شد، بر لزوم صیانت از غبطه وقف و گره گشایی از مشکلات حقوقی مردم تاکید کرد.

وی اظهار داشت: واقفان خیراندیش در سال‌ها و قرن‌های متمادی اموال و املاک خود را با عشق و ارادت به ساحت مطهر اهل‌بیت(ع) وقف بر این آستان مقدس کرده‌اند و امروز وظیفه‌ای سنگین بر دوش ماست تا با صیانت و مراقبت از حقوق موقوفات، در راستای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد از اراضی مشهد مقدس موقوفه امام رضا(ع) است، افزود: در سطح کشور نیز رقبات متعددی وجود دارد که مردم متدین ایران برای ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی وقف کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از این موقوفات در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد و نقاط محروم کشور واقع شده‌اند که با دستور تولیت آستان قدس رضوی برای رفع مشکلات آنها و رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان با توجه به رعایت غبطه موقوفات گام‌هایی برداشته شده است.

بختیاری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: رهنمودها و منویات رهبر فرزانه انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و امیدواریم با همکاری شایسته دستگاه قضایی و سایر نهادها بتوانیم با تسهیل امور و حذف برخی بوروکراسی‌های زائد رضایت هر چه بیشتر مردم و مراجعان را کسب کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از پرونده‌های حقوقی محاکم دادگستری مربوط به اختلافات ملکی و قولنامه‌ای است، عنوان کرد: ارائه خدمات هوشمند و استفاده از فناوری‌های نوین در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند به کاهش این دعاوی کمک شایانی کند که با استقرار سیستم های جدید در این سازمان شاهد تحقق این مهم هستیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های محمود مشجری معاون سابق املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: از سوابق اجرایی و ارزنده ایشان در جایگاه مشاور استفاده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا