مشهد

حضور پروفسور امین صیقل در دانشگاه فردوسی مشهد

14063

پروفسور امین صیقل، رئیس مرکز عربی و اسلامی دانشگاه ملی استرالیا در دانشگاه فردوسی مشهد حضور یافت و در یک نشست تخصصی جهت معرفی فعالیت‌های این مرکز و بحث و بررسی در مورد زمینه‌های همکاری مشترک شرکت کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر امین صیقل در این نشست که با حضور دکتر هاشمی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر واحدیان، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد و رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی، علوم اداری و اقتصاد و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، به معرفی مرکز تحت سرپرستی خود پرداخت.

وی مرکز عربی و اسلامی را یکی از مراکز در دانشکده هنر و علوم اجتماعی دانشگاه ملی استرالیا دانست و اظهار کرد: موضوعات و مباحث سیاسی، تاریخی، فرهنگی، اقتصاد سیاسی، اقتصاد و اسلام در کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی در این مرکز تدریس می‌شود.

صیقل با اعلام اینکه در این مرکز 1100 دانشجو مشغول به تحصیل و فعالیت‌های پژوهشی هستند، گفت: حضور دو استاد فارسی زبان و تحقیق در خصوص تاریخ و فرهنگ ایران از اقدامات این مرکز است.

وی با اشاره به وجود 36 دانشگاه در استرالیا ادامه داد: بیشترین بودجه دانشگاه‌ها در استرالیا در بخش تحقیقات استفاده می‌شود.

رئیس مرکز عربی و اسلامی دانشگاه ملی استرالیا با بیان اینکه این مرکز بخش آموزش زبان‌های عربی، فارسی و ترکی را نیز داراست، یادآور شد: این مراکز موضوعات مورد نظر کشور استرالیا را به منظور توسعه روابط در حوزه‌های تجاری، علمی و صنعتی مورد مطالعه قرار داده و در اختیار دولت می‌گذارند.

در ادامه دکتر هاشمی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد به معرفی این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: دیپلماسی علمی در دانشگاه فردوسی مشهد در حال پیگیری است و دانشکده‌های مختلف ارتباطات زیادی با دانشگاه‌های خارجی انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، رؤسای دانشکده‌های حضور یافته در این نشست نیز به معرفی دانشکده تحت مدیریت خود پرداخته و زمینه‌های همکاری قبلی با دانشگاه‌های خارجی را بازگو کردند.

همکاری با نشریه علوم سیاسی دانشگاه و مبادلات دانشجو و استاد در رشته‌های حقوق، الهیات و ادبیات فارسی و علوم سیاسی را می‌توان از دستاوردهای این نشست دانست.

بر اساس این گزارش، دکتر صیقل به عنوان همکار مطالعاتی در دانشگاه پرینستون در ایالت نیوجرسی، بنیاد راکفر و دانشگاه کمبریج فعالیت دارد و کتاب «ظهور و سقوط شاه، از حکومت پادشاهی به حکومت دینی» از مهمترین آثار وی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا