مشهد

حمایت شهرداری مشهد از مردم برای خرید دوچرخه در دستور کار شورای شهر

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: خوب است که مردم را به استفاده از حمل ونقل عمومی و دوچرخه تشویق کنیم، اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و امنیت را برای آن‌ها تأمین کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایسنا؛ رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قراردادی با یکی از شرکت‌های خوردوسازی داریم تا ۲۰۰دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوس رانی کنیم و هنگامی که پیش پرداخت‌ها کامل شود، ماهانه تعدادی اتوبوس وارد ناوگان اتوبوس رانی خواهد شد.

ایمان فرهمندی با اشاره به اینکه باید خدمات حمل ونقل عمومی را به گونه‌ای ارائه دهیم که مردم از خودرو‌های شخصی شان کمتر استفاده کنند، گفت: خوب است که مردم را به استفاده از حمل ونقل عمومی و دوچرخه تشویق کنیم، اما ابتدا باید زیرساخت‌ها و امنیت را برای آن‌ها تأمین کنیم. به همین منظور شورای شهر قصد دارد تعداد دوچرخه‌های بایدو و ایستگاه‌های آن را افزایش دهد.

برنامه دیگر، کمک به مردم در راستای خرید دوچرخه است. در این راستا شهرداری را مکلف کردیم که لایحه‌ای در این باره به شورا ارائه دهد تا مردم را در خرید دوچرخه حمایت کنیم و در سفر‌های کوتاه و محلات محور از دوچرخه استفاده کنند.

وی ادامه داد: لازم است که برای انجام پیاده‌روی، زیرساخت مسیر‌ها درست و ایمنی عابران تضمین شود. برای ترویج استفاده مردم از دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیاز به فرهنگ‌سازی، تبلیغات و آموزش‌های لازم است. همچنین باید زیرساخت‌های ناوگان اتوبوسرانی نیز تامین شود تا مردم به راحتی بتوانند از این ناوگان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌های برقی در کاهش درصد آلودگی اثرگذار هستند، گفت: در این راستا به دنبال تأمین موتورسیکلت برقی، اسکوتر، برقی کردن ناوگان اتوبوس رانی، ترویج پیاده روی و استفاده از خودرو‌های هیبریدی، برقی و گازی هستیم. مهم‌ترین امر تأمین زیرساخت‌ها برای رفت وآمد نابینایان، ناشنوایان و معلولان است. هرچه سفر‌های مردم با تولید آلودگی کمتری انجام شود، به نفع شهرمان است.

وی ادامه داد: اولین اتوبوس برقی در کشور بر اساس قرارداد پژوهشی با مشارکت ۲ شرکت مپنا و عقاب افشان و با کارفرمایی شهرداری مشهد نمونه سازی و در مشهد رونمایی شد. ۱۰ اتوبوس دیگر نیز در حال ساخت است که قصد داریم در گفتگو با بخش خصوصی، این اتوبوس‌ها را وارد مشهد کنیم.

«کرامت‌محوری» رسالت اصلی مدیریت‌شهری در برخورد با مردم است

به گزارش شهرآرا رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در نشست صمیمی با جمعی از ساکنان محله‌های سیدی، ایمان، قائم و دیگر محله‌های این محدوده گفت: براساس شعار محوری شورای ششم، «مشهدالرضا (ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت»، کرامت‌محوری وظیفه اصلی مدیریت‌شهری در برخورد با مردم است؛ مردمی که، ولی نعمت ما هستند.

فرهمندی با بیان اینکه شورای ششم، شورایی مردم‌محور است، اظهار کرد: پیش از اینکه عضو شورای شهر باشیم، نماینده مردم و خادم آن‌ها هستیم و این نمایندگی از سمت مجاوران بارگاه منور رضوی را برای خود تکلیف می‌دانیم.

وی با بیان اینکه براساس همین نگاه و رویکرد، پروژه‌های ۱۰ میلیارد تومانی پیشران توسعه در دستورکار شورای شهر قرار گرفت و به تصویب رسید، افزود: ۱۰ میلیارد تومان با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی که در برخی پهنه‌های شهر داریم، عدد زیادی نیست، اما با این مصوبه سعی کردیم شیب خدمات را به سمت حاشیه شهر ببریم تا نیاز‌های اولیه در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر تأمین شود.

فرهمندی با بیان اینکه پروژه‌های پیشران توسعه در سال‌های آینده هم در دستورکار مدیریت‌شهری قرار خواهد داشت، گفت: خوشبختانه برخی محلات از شورای اجتماعی محله و دفاتر تسهیلگری پویایی برخوردارند که فرصت خوبی برای پیگیری مطالبات مردمی است.

وی تصریح کرد: با وجود اوضاع سخت مالی برای مدیریت‌شهری و اینکه به‌سختی در حال تأمین منابع هستیم، تاکنون قدم‌های خوبی هم برداشته شده است و پروژه‌های ۱۰ میلیاردی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت‌های مدیریت‌شهری است.
وی گفت: از ابتدای سال آینده پروژه‌های عمرانی با سرعت بیشتر و با الگوی اولویت‌بندی متفاوتی فعال می‌شوند و مناطقی که خدمات کمتری در سال‌های گذشته گرفته‌اند نیز در اولویت مدیریت‌شهری خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا